پارس جنوبی ۲۰ هزار کارگر فصلی دارد

پارس جنوبی ۲۰ هزار کارگر فصلی دارد

استاندار بوشهر گفت: از ۷۰ هزار کارگر شاغل در منطقه پارس جنوبی ۲۰ هزار نفر آنان کارگر فصلی هستند.

احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی، حوزه بصیرت و تامین تجهیزات، اظهار کرد: استان بوشهر در جریان اغتشاشات و آشوب کمترین مشکل در سطح کشور داشت که نشان از آگاهی مردم نسبت به شناخت دشمنان و اهداف آنان است.

وی با تأکید بر توجه به موضوعات محتوایی در جلسات شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: باید در نشست‌های این شورا مسائل اصلی این حوزه بررسی، آسیب‌شناسی و راهکارهای لازم برای حل آنها ارائه شود.

استاندار بوشهر تبدیل مشکلات و مسائل به فرصت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید با شناسایی و بررسی مشکلات، برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

محمدی‌زاده توجه به کارآفرینی و مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و افزود: با سرکشی مداوم از طرح‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، تولیدی و صنعتی، نیروهای شاغل در آنها بررسی می‌شود که نیاز است بر اساس ظرفیت این طرح‌ها مهارت‌آموزی افراد بومی در دستور کار قرار بگیرد.

وی شهرک‌های صنعتی و زیست فناور دلوار را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و تاکید کرد: باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری حداکثر استفاده شود.

استاندار بوشهر اشتغال در منطقه پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: از ۷۰ هزار کارگر شاغل در منطقه پارس جنوبی ۲۰ هزار نفر آنان کارگر فصلی هستند که از نقاط مختلف کشور به این منطقه صنعتی مسافرت می‌کنند و در این راستا می‌توان نیروهای ماهر مورد نیاز این صنایع آموزش داد و زمینه اشتغال آنان را فراهم کرد.

محمدی‌زاده پرورش میگو در رود شور گناوه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ۳ هزار هکتار اراضی منطقه رود شور برای پرورش میگو تعیین شده که مهارت‌افزایی متقاضیان برای فعالیت در این عرصه ضروری است.

وی توجه به تجهیزات هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این راستا تشکیل کارگروه تخصصی بازنگری در اشتغال و رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش ضروری است.

استاندار بوشهر نوسازی و تجهیز این مدارس را مورد تأکید قرار داد و افزود: جذب اعتبارات ملی برای این مهم یک ضرورت است.

محمدی‌زاده توجه به برنامه فرهنگی دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برنامه فرهنگی در این حوزه تنظیم و تدوین و از اردوگاه‌های سپاه و نیروهای پرورشی سپاه و حوزه‌های علمیه استفاده شود.