ویروس فصلی، عامل مشکل گوارشی دانشجویان علوم پزشکی جهرم

ویروس فصلی، عامل مشکل گوارشی دانشجویان علوم پزشکی جهرم

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نتیجه بررسی آزمایشگاه معاونت غذا و دارو درباره مسمومیت غذایی این دانشجویان منفی بوده و حال همه دانشجویانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم که به بیمارستان مراجعه کرده بودند، مساعد است.

محمدجواد موحد افزود: نمونه‌هایی که از دانشجویانی که با علامت اسهال، استفراغ و مشکلات گوارشی سه شنبه گذشته به بیمارستان جهرم مراجعه کرده بودند از نظر مسمومیت غذایی منفی بوده است و این دانشجویان مسمومیت غذایی نداشتند.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته از تمام غذا‌هایی که در سلف سرویس سرو شده بود، نمونه غذایی گرفته شد و به آزمایشگاه غذا و دارو معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ارسال شد.

موحد تصریح کرد: در اعلام نتایج آزمایشگاه با توجه به چند نوع نمونه‌گیری و کشت نمونه‌ها، هیچ گونه مسمومیت غذایی دیده نشد و طبق اعلام آزمایشگاه، مشکلات گوارشی این دانشجویان ناشی از مشکلات گوارشی فصلی بوده است.
بنا به گفته کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم عفونت ویروسی در بهار امسال خصوصاً به صورت خانوادگی شایع شده است و علائم آن گاستروتیت و اسهال، استفراغ، سرگیجه و تهوع است.
شامگاه سه شنبه ۱۶ فروردین ماه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با علائمی، چون سردرد و اسهال و حالت تهوع به بیمارستان جهرم مراجعه کردند که پس از سرم‌درمانی ترخیص شدند. از آن جایی که یکی از علت‌های این مشکل، مسمومیت غذایی حدس زده می‌شد، تمام نمونه‌های شام و ناهار سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی در آن شب مورد آزمایش قرار گرفت.