وعده جدید استاندار فارس در باره زمان افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

۲۴ کیلومتر از قطعه ۶ مانده تا آسفالت بهره برداری برسد

وعده جدید استاندار فارس در باره زمان افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان
بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است

استاندار فارس گفت: فاز اول تا ششم آزاد راه شیراز-اصفهان که شامل قطعات یک تا ششم این آزاد راه است تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

محمد هادی ایمانیه در بازدید از آزاد راه شیراز اصفهان با بیان اینکه برای بهره برداری از ۶ قطعه از این طرح بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است گفت: این آزاد راه به طول ۲۲۴ کیلومتر در فارس در حال اجراست که قطعه یک تا شش ۹۵ درصد و قطعه هفت نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایمانیه با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از قطعه ۶ مانده تا آسفالت بهره برداری برسد، افزود: علاوه بر آسفالت نیاز به ایمن سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: هفته آینده نشست‌های در تهران و شیراز برای دریافت اعتبارات برگزار می‌شود که امید است از منابع مختلف این اعتبار جذب شود.

استاندار فارس به بهره برداری فاز یک آزاد راه شیراز اصفهان هم اشاره کرد و گفت: فاز اول آزاد راه یعنی از قطعه ۱ تا قطعه ۶ به صورت رفت از شیراز تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و قطعه ۷ نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ و همزمان به صورت رفت و برگشت زیر بار ترافیک می‌رود.

آزادراه اصفهان-شیراز یک آزادراه در دست ساخت و طولانی‌ترین مسیر آزادراهی در ایران است که از شهر اصفهان شروع و در شهر شیراز به پایان می‌رسد. این آزادراه می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را کاهش دهد و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده‌است. قطعه هفتم آن به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند. با بهره‌برداری از قطعه هفتم این آزادراه که اتصال آن به شهر شیراز است، طول کامل این آزادراه به ۲۲۵ کیلومتر خواهد رسید. قطعه هشتم این آزادراه به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد و این قطعه در واقع قطعه نخست آزادراه شیراز-بوشهر است .

عملیات اجرایی احداث این آزادراه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.