وزیر کشور در شیراز : توان ساخت هر پروژه ای در کشور توسط متخصصان داخلی وجود دارد

وزیر کشور در شیراز : توان ساخت هر پروژه ای در کشور توسط متخصصان داخلی وجود دارد
آئین افتتاح فاز اول خط دو قطار شهری شیراز

وزیر کشور در آئین افتتاح فاز اول خط دو قطار شهری شیراز بیان کرد: از جمله اقدامات جهادی که در استان فارس و شیراز صورت گرفته می‌توان به افتتاح فاز اول خط دوم قطار شهری شیراز به طول هشت کیلومتر و با هشت ایستگاه اشاره کرد.

احمد وحیدی ادامه داد: یکی از مطالباتی که در کشور ایجاد شده سرعت بخشیدن به افتتاح و بهره بردای از طرح‌های عمرانی است که در استان‌ها در جریان بوده از این رو امید است سرعت افتتاح کامل خط دوم قطار شهری شیراز بیش از گذشته شده و شاهد افتتاح این خط به صورت کامل باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت و مردم در کنار یکدیگر بوده تا شاهد فعالیت‌های جهادی و سازندگی باشیم اما برنامه‌ریزی دشمن نیز به گونه‌ای است که خدمات دولت را نشان نداده و سیاه نمایی کند این در حالی است که مردم تلاش دولت و کارگزاران انقلاب اسلامی را دیده و حامی دولت مردان هستند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت در مسیر سازندگی و آبادانی است، تاکید کرد: بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی در کشور به بهره برداری می‌رسد که عدد قابل توجه و مهمی است، این در حالی است که این طرح‌ها به جز طرح‌های توسعه محور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی ادامه داد: این موضوع که فاز اول خط دوم قطار شهری شیراز یک سال زودتر در مدار بهره برداری قرار گرفته است نشان از فعالیت‌های جهادی دست‌اندرکاران و قرارگاه خاتم الانبیا است که توانسته این اقدام را به سرعت و با دقت ویژه ای انجام دهد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه قدرت سازندگی در کشور افزایش یافته، بیان کرد: هیچ پروژه‌ای در کشور وجود ندارد که مراحل طراحی آن طرح عمرانی انجام شده باشد اما توان عملیاتی کردن آن در کشور وجود نداشته باشد این موضوع از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توانسته‌ایم به این قدرت دست پیدا کنیم.

وی افزود: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم درخواهیم یافت که قرار بود قطار شهری در رژیم ستم شاهی ایجاد اما چون طراح این طرح خارجی‌ها بودند از ساخت آن امتناع ورزیدند این در حالی است که اکنون بیش از ۳۰۰ کیلومتر قطار شهری در کشور وجود دارد و ۱۶۰ کیلومتر نیز در مسیر بهره برداری بوده که تمامی این اقدامات توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.