وزیر ارشاد بر تامین اعتبار برای افتتاح خانه هنرمندان اهواز تاکید کرد

وزیر ارشاد بر تامین اعتبار برای افتتاح خانه هنرمندان اهواز تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از روند احداث خانه هنرمندان اهواز بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و تکمیل این طرح و بهره برداری از آن در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در حاشیه این بازدید، افزود: این طرح که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی است به عنوان طرح اولویت دار وزارتخانه در دستور کار کارگروه ویژه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تامین اعتبار این طرح در صورت نیاز از طریق اعتبارات وزارتخانه انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هفته آینده تیمی از وزارتخانه برای تکمیل این طرح به خوزستان اعزام و برای آن پرونده ویژه ای در وزارتخانه تشکیل و به صورت هفتگی گزارش پیشرفت آن پیگیری می شود.

اسماعیلی گفت: علاوه بر این طرح، چهار طرح مهم فرهنگی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالا در شهرهای هفتگل، اندیمشک، آبادان و مسجدسلیمان خوزستان وجود دارد که بهره‌برداری از این طرح ها اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که تلاش می شود تمام این طرح ها در سال جاری تکمیل شود.

پروژه احداث خانه هنرمندان اهواز از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و دارای ۶ هزار متر مربع زیربنا است که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

این پروژه در ۶ طبقه با احتساب زیرزمین احداث شده و دارای ۶ سالن تخصصی با گنجایش هرکدام ۱۰۰ نفر برای برگزاری برنامه های  تئاتر،موسیقی، سینما،هنرهای تجسمی،شعر،مطبوعات همچنین گالری،سالن انتظار و سرسرا،کلاس و کارگاه های آموزشی،بخش مدیریت،تریا و سایر فضاهای خدماتی و بهداشتی است.

 با بهره برداری از این طرح شاخص فضاهای فرهنگی و هنری مورد استفاده شهروندان در کلان شهر اهواز افزایش پیدا می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌ای ۲ روزه به منظور بازدید از محل اسکان راهیان نور، بررسی مسائل و مشکلات کاروان‌ها به استان خوزستان سفر کرده است. 

دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و همچنین خانواده آیت الله علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از جمله برنامه های دو روزه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان است.

اسماعیلی شنبه شب در اولین روز سفر خود به خوزستان با حضور در یادمان شهدای هویزه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.