ورزشکار کیشوند به عنوان داور مسابقات ووشوی جهان انتخاب شد

ورزشکار کیشوند به عنوان داور مسابقات ووشوی جهان انتخاب شد

یک ورزشکار کیشوند از طرف فدراسیون بین المللی ووشو عهده دار قضاوت مسابقات قهرمانی جهان این رشته ورزشی در کشور اندونزی شد.

مجید خوبیاری داور بین المللی وشوی جزیره کیش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشتمین دوره مسابقات ووشو جوانان جهان و گروه‌های سنی، ۱۱ تا ۱۹ آذر در شهر تانگرانگ استان بان‌تن کشور اندونزی برگزار می‌شود.

وی افزود: فدراسیون بین المللی ووشوی جهان (IWF) برای قضاوت این مسابقات دعوت کرده و با تایید فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی همراه تیم های دختران و پسران ایران به این مسابقات اعزام می شوم.

خوبیاری اضافه کرد: قرار است ووشو در سال ۲۰۲۶ وارد المپیک شود و به این دلیل برگزاری این مسابقات قهرمانی جهان در اندونزی برای این فدراسیون اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه ایران در دور قبلی مسابقات نتایج خوبی را گرفته است افزود: انتظار می رود در این دوره نیز ورزشکاران ایرانی بتوانند نتایج شایسته ای را کسب کنند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.