هواپیمای فلایت‌چِک کی به  فرودگاه بندرعباس می رسند؟

 هواپیمای فلایت‌چِک کی به  فرودگاه بندرعباس می رسند؟

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: زمان ورود هواپیمای فلایت چک برای راه‌اندازی سامانه تقرب پرواز (ILS) در دهه آخر مهرماه تعیین شد.

جمشید دلفاردی روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه ضریب ایمنی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این فرودگاه اکنون به عنوان یکی از اولویت‌های پرواز فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده و مراحل آماده‌سازی مقدمات انجام این پرواز درحال انجام است.

راه‌اندازی نشدن این سامانه باوجود گذشت حدود ۹۰ روز از انتشار خبر نصب آن توسط مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه های کشور موجب شد پروازهای روز ۲۲ شهریور جاری در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به علت شرایط کاهش دید افقی با تأخیر انجام شود.

حتی پرواز معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای آیین معارفه مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان به بندرعباس هم با تاخیر در فرودگاه این شهر به زمین نشست.

تاخیرهای آن روز حتی گلایه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان را به دنبال داشت، وی خواستار تجهیز فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد.

احسان کامرانی تصریح کرد: آرزو داریم در حوزه‌های مرتبط با فرودگاه‌ها مانند ils اقدامات اساسی انجام و تجهیزات این فرودگاه مهم بیشتر شود.