هواشناسی بوشهر برای دریانوردان خلیج فارس در هفته آینده هشدار سطح زرد اعلام کرد

هواشناسی بوشهر برای دریانوردان خلیج فارس در هفته آینده هشدار سطح زرد اعلام کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی از بعد از ظهر جمعه و متلاطم شدن خلیج فارس، برای دریانوردان در سه روز اول هفته آینده هشدار سطح زرد صادر شده است.

پیام مساعدی اعلام کرد: از ساعت‌های پایانی روز جمعه تا اواسط هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و احتمال ورود غبار فرا منطقه‌ای نیز وجود دارد.

وی افزود: وزش باد شدید شمال غربی که در برخی از ساعت‌ها به بیش از ۵۰ کیلومتر می‌رسد، ارتقاع موج دریا را به ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی ۲۱۰ سانتیمتر افزایش می‌دهد.

مساعدی عنوان کرد: بر این اساس هشدار دریایی سطح زرد به منظور آگاهی و اقدام، برای سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر شمال و مرکز این استان از ظهر روز شنبه آغاز می‌شود، با شدت بیشتری در روز یکشنبه ادامه دارد و  اواخر وقت دوشنبه پایان می‌یابد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه برای شناورهای سبک صیادی و تفریحی وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از تردد در سواحل استان بوشهر خودداری کنند.

مساعدی خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های هواشناسب نشان می‌دهد که وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در بیشتر ساعت‌ها تا پایان هفته آرام است و  در این مدت غبار محلی، وزش ملایم باد و در صبحگاه نیز در برخی نقاط مه رقیق از پدیدهای غالب در سطح استان بوشهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز بعد از ظهر تا اوایل شب در نواحی شرقی و ارتفاعات استان بوشهر افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت پیش رو آسمان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعت‌هایی از بعد از ظهر امروز در ارتفاعات این استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۲۶ بامداد، جزر اول ۱۴:۴۴، مد دوم ۱۹:۰۵، و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۲۴ است.