استان بوشهر؛ باران پراکنده در ۵ روز آینده

استان بوشهر؛ باران پراکنده در ۵ روز آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی این استان در پنج روز آینده در مناطق جنوبی و مرکزی باران پراکنده خواهد داشت.

پیام مساعدی اظهار کرد: براین اساس در مدت یاد شده در برخی از ساعت‌ها در مناطق مرتفع (دشتستان، دشتی و جم) و نواحی جنوبی استان رشد ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش سرعت وزش بادهای شمال غربی روی خلیج فارس است که به دنبال آن دریا نیز آرام پیش‌بینی می ‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی همراه با وزش باد و در برخی نقاط با مه صبحگاهی و در نواحی جنوبی با احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

مساعدی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق غیر ساحلی متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا ظهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۱ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۲۴، جزر دوم ساعت ۰۹:۴۳ و مد دوم ساعت ۱۷:۴۸ خواهد بود.