هشدارسطح نارنجی مدیریت بحران خوزستان

ارتفاعات استان برفی می‌شود

هشدارسطح نارنجی مدیریت بحران خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده و با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی در استان خوزستان هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است.

علی کرم‌پور با اشاره به تقویت سامانه‌های بارشی در استان افزود: این شرایط از ظهر روز شنبه آغاز می‌شود و تا اواخر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کرم‌پور درتوصیف شرایط جوی مورد انتظار گفت: نوع مخاطره رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی، غربی، جنوب شرقی و تا حدودی مرکز استان این شرایط وجود خواهد داشت.

کرم‌پور در خصوص اثرات این مخاطره گفت: لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاههای کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی و بارش برف در جاده های کوهستانی از انواع مخاطرات پیش‌رو است.

وی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام سفر به همراه داشته باشند.

کرم‌پور گفت: احتیاط در فعالیت کوهنوردی وجابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و مدیریت در مصرف انرژی از توصیه‌هایی است که باید در این شرایط جدی گرفته شود.