احتمال آبگرفتگی معابر استان بوشهر

احتمال آبگرفتگی معابر استان  بوشهر
آبگرفتگی معابر بوشهر

هواشناسی بوشهر هشدار داد با ورود سامانه بارشی به استان ضمن پیش‌بینی بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر، وزش باد به‌نسبت شدید و تلاطم دریا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی به استان تا پایان چهارشنبه هفته آینده، به تناوب بر روی سواحل، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌اله شکوهی پور افزود: انتظار می‌رود بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: احتمال آبگرفتی معابر عمومی در برخی نقاط و سیلابی شدن رودخانه‌های منشعب از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد دور از انتظار نیست.

 مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد: تهمیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های واقع در شمال استان اندیشیده شود.

وی همچنین از طوفانی شدن دریا خبر داد و گفت: از روز جمعه تا پایان روز یکشنبه آینده به سبب وزش باد متوسط تا ‌نسبتا شدید شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل استان به تناوب تا حدودی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی پور افزود: دریانوردان در این مدت تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.