هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش ارتفاع موج در  خلیج فارس

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج و سرعت باد از اواخر وقت دوشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

 به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط تا شدید از اواخر وقت دوشنبه تا اوایل وقت پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و شمال غرب خیلج فارس پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از بعدازظهر امروز تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات شاهد کاهش رطوبت و تضعیف پدیده شرجی و روند کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دما در خوزستان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا فردا به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری در بعدازظهرها، احتمال رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و غبار همرفتی در برخی نقاط خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین طی فردا و پس فردا وزش باد در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی متوسط گاهی شدید پیش بینی می شود و برخاستن گرد و غبار محلی در این مناطق مورد انتظار است. از بعداز ظهر امروز تا روز پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

سبزه زاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۹ و ایذه و دهدز با ۲۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۷.۵ و حداقل ۳۰.۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.