هشدار دریایی قرمز در هرمزگان صادر شد

هشدار دریایی قرمز در هرمزگان صادر شد

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: هشدار سطح قرمز دریایی از اوایل چهارشنبه شب تا اواخر جمعه شب هفته جاری ( ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه جاری) در استان صادر شد.

کیانوش عارفی افزود: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده، بیانگر تشدید ناپایداری های دریایی در سواحل، جزایر و آب های جنوب است که سبب وزش بادهای شدید شمال غربی و طوفانی شدن دریا می شود.

وی بیان داشت: تند باد شدید شمال غربی - جنوب غربی تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج بیش از ۵.۲ متر در محدوده ی بنادر غربی استان و در مناطق فراساحلی بنادرغربی تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت  و افزایش ارتفاع موج بیش از ۵.۳ متر می رسد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: این سامانه ناپایدار سبب اختلال در تمامی فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی، خطر در رفت و آمدهای شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی می شود.

عارفی ادامه داد: مناطق دریایی هرمزگان در خلیج فارس، تنگه ی هرمز و دریای عمان  با تاکید بر بنادر غربی استان و مناطق گردشگری کیش، قشم، هرمز ،لارک و هنگام است.

وی توصیه کرد: دراین مدت تدابیر و تمهیدهای لازم جهت جهت پیشگیری از خسارت به ویژه در بنادر غربی استان، برای تمامی فعالان دریایی و جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری اندیشیده شود و تمامی فعالیت های تفریحی و شنا ممنوع است.

عارفی یادآورشد: هشدار دریایی درسطح نارنجی برای روزهای شنبه و یکشنبه(۲۸ و ۲۹اسفند) دراستان هرمزگان پیش بینی شده است.