هشدار در هرمزگان؛نه شنا،نه صعود

هشدار در هرمزگان؛نه شنا،نه صعود

استانداری هرمزگان گفت: تا روز سهشنبه مردم مناطق شرق استان همچنان از حضور در حاشیه رودخانههای فصلی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مهرداد حسن زاده افزود: از مردم مناطق شرقی هرمزگان بویژه بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، سندرک، رودان و بخشها و روستاهای تابعه میخواهیم از فعالیتهای تفریحی و شنا در دریای عمان و تنگه هرمز بویژه جزیره لارک خودداری کنند.

او با اشاره به رگبارهای ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیرها گفت: شناورهای سبک از رفت و آمد در دریا خودداری کنند و مردم سراسر استان بویژه مناطق شرق در تعطیلی عید سعید قربان جانب احتیاط و ایمنی را در سفرهای بین شهری و روستایی رعایت کنند و در مسیرهای یاد شده تردد غیرضروری نداشته باشند.

حسن زاده افزود: در مدت یاد شده با افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان، شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر میرسد و لازم است جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در تنگه هرمز و کشتیهای تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود.

او گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ناپایداری جوی در سطح استان هستیم و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزو: در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال صاعقه، تندباد لحظهای و خیزش گرد و خاک در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجیآباد، رودان، خمیر و ارتفاعات مرکزی و سواحل هستیم.