هر مدرسه‌ فارس یک اجلاس نماز برگزار می‌کند

هر مدرسه‌ فارس یک اجلاس نماز برگزار می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به میزبانی این استان از اجلاس کشوری نماز، برپایی پیش اجلاس نماز در هر یک از مدارس این استان را متذکر شد.

محمدخلیل عسکری در نشست هماهنگی برگزاری اجلاس کشوری نماز به میزانی شیراز، گفت: فراهم سازی بستر اقامه نماز باید سرلوحه برنامه های ما باشد کارهای مربوط به نماز باید فراتر از بخشنامه ها و دستورالعمل ها باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری خاطرنشان کرد: خداوند فرصتی به ما داده است تا میزبان اجلاسیه کشوری نماز باشیم لذا چون این فرصت به ندرت اتفاق می افتد و باید قدردان باشیم و قدمی محکم در اقامه نماز برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: فراهم سازی بستر اقامه نماز باید سرلوحه کار ما باشدو کارهای مربوط به نماز باید فراتر از بخشنامه ها و دستورالعمل ها باشد.

عسکری اضافه کرد: اگر اقدامات ما در زمینه نماز خالصانه باشد قطعا در جامعه تاثیر گذار خواهد بود وبسیاری از مشکلات امروز ما با توسعه فرهنگ اقامه نماز رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر اهتمام همکاران بر اقامه نماز در حین ماموریت ها و بازدید از مدارس تاکید و ادامه داد: در همه جلسات و در همه ابزارهای تبلیغی، مطالبی از نماز ارائه شود و تا جایی که امکان دارد برای اقامه این فریضه الهی تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: حضور مسئولین در مساجد و قرار گرفتن در کنار مردم می تواند در تحکیم اعتقادات و تقویت اقامه نماز موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی، ضروری است بخش های مختلف اداره کل آموزش و پرورش، هماهنگی بیشتری با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی داشته باشند.  

عسکری گفت: برنامه ما در حوزه نماز باید به گونه ای باشد که هر مدرسه ترغیب شود یک اجلاسیه نماز برگزار کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر اجلاسیه نماز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت وامیدواریم برکات نماز را در کارهایمان احساس کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های امروز جامعه است و براساس آیات قرآن آنچه ما را از فحشا باز می دارد نماز است. 

علیرضا شادباش افزود: نماز اگر به شایستگی ادا شوداثر گذار خواهد بود و تاثیرات آن در افراد و در جامعه آشکار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با توجه به برگزاری اجلاس سراسری نماز در شیرازضروری است توجه ویژه ای به امر نماز در سطوح مختلف از مدرسه تا ستاد صورت گیرد.

مشاور مدیر کل اموزش و پرورش فارس در امر اجلاسیه نماز کشور در شیراز نیز در این نشست اظهار کرد:در قرآن هیچ موضوعی به اندازه نماز به ان اشاره نشده است لذا خداوند با نزول بیش از ۷۰ آیه، اهمیت این فریضه را بر ما آشکار ساخته است. 

حسینعلی معزی به تشریح وظایف هریک از معاونین و روسای ادارات داخلی اداره کل در حوزه نماز پرداخت و افزود: اقامه نماز امری است که خداوند انسان را به برپایی آن دستور داده است.

مجید بذرافکن؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تشریح فلسفه نماز، گفت: انجام تکالیف بدین سبب است تا انسان با خود سازی به مقام تقرب الهی برسد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: هر ساله یک استان به عنوان میزبان اجلاسیه نماز معرفی می شود و در سال جاری این مسئولیت بر عهده استان فارس گذاشته شده است.

صدرالدین زین العبادی افزود: پیگیری و عملیاتی نمودن منویات رهبری در خصوص نماز از اهداف این اجلاسیه است 

این مقام مسئول افزود: طرح نور چشم با ۴ عنوان برنامه همراه است که شامل؛ طرح محراب، طرح بهار بندگی، طرح ۳ میم و طرح چون و چرا، می شود.