نیازمند تولید فکر در جذب سرمایه هستیم

نیازمند تولید فکر در جذب سرمایه هستیم

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در انجام پروژه‌ها گفت: باید دیدگاه غلط تکیه بر بودجه‌های دولتی را اصلاح کنیم.  ابراهیم عزیزی که در شهرستان زرقان حضور یافته بود، در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: در کشور بن بستی وجود ندارد چرا که اعتقاد به حل مشکل وجود دارد، اما باید راهبرد‌های خود را تغییر دهیم.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مسائل در داخل استان و شهرستان قابل حل است به شرطی که تلاش ما متکی بر توانمندی‌های مردمی و دولتی قرار گیرد.

به گفته عزیزی وقتی به بودجه دولتی تکیه می‌زنیم، احساس بن بست در کار‌ها به وجود می‌آید چرا که متکی به منابع محدود است و در واقع تکیه به بودجه دولتی، تکیه به دیوار کاغذی است.

وی با بیان اینکه از مسیر اصلاح لایحه بودجه، باید بودجه را وارد استان کرد، افزود: مسیر دیگر سرمایه گذاری است لذا باید سرمایه گذار را آورد و مشارکتی پروژه‌ها را تکمیل کرد.

نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: باید دید چقدر ظرفیت برای جذب منابع سرمایه گذاری داریم لذا مدل‌های تامین منابع مالی را باید بررسی کرد که در این راستا بیشتر از همه نیازمند تولید فکر و اندیشه در این حوزه هستیم.

عزیزی همچنین گفت: در فارس با این رویکرد کار کردیم که نمونه آن خط انتقال آب از دریا به استان فارس بود که با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و موانع را نیز ما تسهیل کردیم.