نگران ریزش ساختمان مجتمع پزشکی در دزفول نباشید

نگران ریزش ساختمان مجتمع پزشکی در دزفول نباشید

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به ترک خوردگی در ساختمان مجتمع پزشکی نشاط ۲ گفت: نگرانی درخصوص ریزش این ساختمان وجود ندارد.

روح اله بهشتی فرد اظهار داشت: در پی اعلام ایجاد مشکل در ساختمان مجتمع پزشکی نشاط ۲ به سامانه ۱۲۵، گروهی از نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم توسط نیروهای آتش نشانی و مهندسان شهرداری و نظام مهندسی انجام شد که طبق نقشه‌ها و وضعیت موجود به نظر می‌رسد ترک‌های ایجاد شده در طبقه چهارم ساختمان از نوع ترک‌های موضعی ناشی از افت و خیز بلندمدت بتن بوده که در محل قرارگیری دیوارهای جداکننده، دیوارها را تحت تنش موضعی قرار داده است‌ و کل سازه درگیر نیست.

بهشتی فرد گفت: پیشنهاد می‌شود بررسی‌های تفصیلی فنی توسط مشاوران انجام و در صورت لزوم طرح مرمت براساس شرایط موجود اجرا شود.

وی‌ افزود: فعلا جای نگرانی درخصوص ریزش ساختمان این مجتمع پزشکی وجود دارد و طبق بررسی‌های اولیه مشکلی این ساختمان را تهدید نمی‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع پزشکی باز بوده و طبق روال فعال است، اظهارداشت: اگر طبق بررسی‌های تکمیلی کارشناسان، مشکلی ساختمان را تهدید کند مجتمع تخلیه و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

انتشار تصاویر و فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ترک‌هایی در ساختمان مجتمع پزشکی نشاط ۲ موجب نگرانی شهروندان و تخلیه این ساختمان برای ساعاتی شد.