نماینده ولی‌فقیه در فارس: نباید تفکر اروپایی انسان پرستی به جهان تحمیل شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس: نباید تفکر اروپایی انسان پرستی به جهان تحمیل شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس شامگاه سه‌شنبه ۳۰ فروردین در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و رسانه در شیراز، گفت: در شیراز شاهد سیر پیوستگی و یکپارچگی فعالان فرهنگی هستیم و در راستای اهداف استان استفاده از توانایی و فرهیختگی فرهنگ وران استان را در اولویت می‌گذاریم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رتبه‌های برتر دانشگاه شیراز نیز مهم است و جلسه آینده روشن در این دانشگاه با حضور این دانشجویان شب گذشته برگزار شد و برای ایجاد آینده روشن، والدین همواره برای فرزندان خود تلاش کرده‌اند و استعدادهای برتر نتیجه تلاش والدین، آموزش پرورش، دانشگاه و ... است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: استعدادهای برتر برای پیشرفت جامعه ما وظیفه و نقش مهمی دارند و نخبگی، فرد را در جامعه دارای مسئولیت می‌کند و لذا نخبگان باید خدمات بیشتری به جامعه ارائه کنند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: آینده روشن در نگاه دینی ما، مومن بودن است و مومن ولایت خدا را برای خود کسب می‌کند و هر آنکه خدای متعال، ولایت وی شد، شکست ناپذیر خواهد شد.

او تصریح کرد: فنا ناپذیری در دین مبین اسلام، برخورداری از ولایت خدای متعال و توکل بر خداست که مومن را رویین تن و آینده‌اش را روشن می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اندیشه‌های بشری در مورد سعادتمندی، گفت: نباید تفکر اروپایی انسان پرستی به جهان تحمیل شود و انقلاب اسلامی در مقابل این باور غلط ایستاد و امروز وظیفه اهالی فرهنگ و رسانه باید در مقابل چنین تفکراتی بایستند و با ترویج چهارچوب های دین جامعه را به سمت آینده روشن هدایت کنند.

او افزود: ثروت برکت الهی است اما پولداری به تنهایی لزوما به معنای سعادت نیست و در قرآن کریم از پول به عنوان قوام اجتماع یاد شده اما به تنهایی موجب سعادت نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: تعداد مدارس امین فارس به یک هزار و ۲۰۰ مدرسه رسیده و در این مدارس در کنار رشد علمی به دست یابی به کلید سعادت توجه می‌شود و خانواده‌ها باید به نسل جدید یاد دهند که سعادتمندی تنها در ثروت نیست و به معنویت نیز توجه کنند.

آیت‌الله دژکام افزود: ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی باید از امکانات فرهنگی برخوردار باشند و این موضوع مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفته است و در فارس به عنوان پایلوت مدیریت فرهنگی در حال دنبال شدن است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند برای انجام سیاست‌های ابلاغی باید دولت ساز و کار لازم را ایجاد کند و دولت برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان قول برخی کمک‌ها را داده است و در عرصه کار فرهنگی باید به تدریج و با فرهنگ سازی گام برداشت.

ابراهیم شیشه گر، مدیر خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی فارس نیز در این در نشست گفت: جبهه فرهنگی انقلاب در رمضان ۹۵ در فارس آغاز به کار کرد و در زنده نگه داشتن فعالیت های مردمی نقش موثری دارد.

او افزود: تمام حوزه‌های فرهنگی باید زیر چتر جبهه فرهنگی انقلاب بیایند و خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی فارس چتری برای فیلمسازان این حوزه است.

مدیر خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی فارس اضافه کرد: خانه فیلمسازان ۱۲ دوره تخصصی و آموزشی برای امسال در نظر دارد و استعدادیابی در این حوزه از اولویت‌های این خانه است.

شیشه گر تصریح کرد: کلیپ‌های فرهنگی یک دقیقه ای گاه از بسیاری اقدامات دیگر اثرگذار است و باید شاهد تخصیص بودجه به ساخت کلیپ‌های انقلابی کوتاه در استان باشیم.

مسئول فضای مجازی حوزه علمیه فارس نیز گفت: ظرفیت‌های حوزه علمیه برای طلاب اولیه حدود یک هزار و ۲۰۰ صندلی است و در حوزه علمیه فارس و شهر شیراز ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که با معرفی این ظرفیت باید حوزه علمیه در جذب طلاب یاری شوند.

او افزود: مرکز رشد، گردشگری دینی، تولیدات و صادرات صنایع فرهنگی، دوره مهارت افزایی، دوره نهضت احکام، مرکز ارتباطات و اعزام طلاب به کشورهای مختلف و فارس از ظرفیت‌های مطلوب فارس هستند که باید مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد.

او اظهار کرد: در طرح مدارس امین، طلاب به مدارس شیراز اعزام می‌شوند که ظرفیت مطلوبی است اما نسبت به این ظرفیت‌ها، جذب ما در حوزه‌های علمیه فارس کم است.

علیشاهی تاکید کرد: ائمه جماعات استان و دستگاه‌ها باید از مسجد محوری به نحو درستی حمایت کنند زیرا موجب استفاده موثر از ظرفیت طلاب و حوزه‌های دینی در جامعه می‌شود.

مسئول فضای مجازی حوزه علمیه فارس اضافه کرد: نصرت دین خدا و انقلاب در اولویت استان قرار دارد و باید تمام اقدامات مذهبی و فرهنگی را در حوزه های علمیه فارس با ایجاد تشکیلات منسجم مورد سامان دهی قرار دهیم.