نماینده ولی‌فقیه در فارس: کازرون باید مقصد تجار و اهل عالم در تمدن‌ نوین اسلامی باشد

نماینده ولی‌فقیه در فارس: کازرون باید مقصد تجار و اهل عالم در تمدن‌ نوین اسلامی باشد

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: شهرستان کازرون همانند دوران انقلاب باید در تمدن‌ نوین اسلامی هم ‌نقش ایفا کند و جزو شهرهایی باشد که مقصد تجار، گردشگران و اهل عالم قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یادواره ائمه جمعه فقید شهر کازرون و همچنین پیش همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر بیان کرد: این یادآوره به یاد و به خاطر بزرگداشت خاطره ۳ عالم برجسته در شهرستان کازرون و ۳ چهره نورانی استان فارس؛ آیت‌الله ایمانی، شهید والامقام حاج شیخ محمد خرسند و حجت الاسلام شهید والامقام مرحوم حاج شیخ عبدالرحیم دانشجو به همت مردم همیشه پای کار، سرافراز، دلاور و انقلابی شهرستان کازرون برگزار شده است.

او ادامه داد: جدای از اینکه تجلیل از مقام این ۳ عالم بزرگ در شهرستان کازرون در این یادواره انجام می‌شود، این مجلس به عنوان جلسه‌ای از جلسات همایش سالانه حوزه انقلابی حوزه منتظر که در استان فارس در تجلیل از شخصیت برازنده نماینده فقید مقام معظم رهبری در استان حضرت آیت‌الله ایمانی هر سال شکل می‌گیرد، تشکیل شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: تقدیر از شأن یک عالمی که آبروی خود را کف دست گرفت و برای عزت اسلامی کشور حرکت کرد و در منطقه ما در بوشهر مدتی که منشا خدمت بودند و استان فارس و در مجلس خبرگان ‌همیشه پای‌کار ‌حمایت از ‌نظام اسلامی و ولایت فقیه بود و این برای همه ما افتخار می‌شود که احترام به شأن و شخصیت والای این بزرگوار گذاشته باشیم و این کار را مقدمه کنیم برای حرکت سنگین تری که در سطح استان فارس در قالب همایش ملی حوزه انقلابی و حوزه منتظر امسال از هر ۳ عالمی که شهرستان کازرون بهره مند بوده در آن مجلس ‌تجلیل ویژه‌ کنیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه ۲۸ سوره فاطر مبنی بر اینکه «تنها کسی خشیت در دلش از خدا پیدا می‌شود که اهل علم باشد»، گفت: اگر می‌خواهیم بدانیم درسهایی که در حوزه و دانشگاه می‌خوانیم واقعا علم هست یا نیست، باید گفت که نشانه علم در قرآن کریم خشیت خدا قرار داده شده است.

او تصریح کرد: به القابی مانند فلان عالم در حوزه یا دکتر و ‌مهندس در دانشگاه ننازیم چه در حوزه و چه در دانشگاه که این‌ها برای دنیا اگر باشد نتیجه آن همان آب و نانی است که خورده است اما اگر برای خدا هست، نشانه دارد و نشانه آن این است که در دل کسی که علم آموخته است خوف خدا و خشیت خدا باشد و اگر این ‌پیدا نشد دیگر علم نیست.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: علما در عرصه فعالیت سیاسی و اجتماعی ورود دارند و در عین‌حال خشیت‌الله نشانه آنهاست.این ویژگی عالمان راستین است و خدای‌متعال در سوره مبارکه فاطر وقتی نشانه عالم را خشیت از خود مطرح‌ می‌کند در ادامه چند کار ویژه که اهل علم انجام می‌دهند را هم ذکر کرده است.

او اضافه کرد: علما ویژگی‌هایی دارند نه اینکه کاری نکنند و صرفا در گوشه‌ای به عبادت بپردازند که متاسفانه جامعه ما امروز در جهات معنویت انحرافاتی از این سنخ پیدا می‌کند که به اسم معنویت فرار کردن از مسئولیت اجتماعی را به دنبال آورده است؛ خیر، با قبول مسئولیت اجتماعی باید کار خود را انجام دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: مرحوم آیت‌الله ایمانی در ۱۹‌ ماه شعبان از دنیا رفتند اما پیش از آن در کازرون مدرسه بسیار پر برکت صالحیه را راه‌اندازی کردند که از ابتدای تاسیس این حوزه شاهد حرکات ارزشمند بوده است.

او ادامه داد: در بوشهر و مدرسه علمیه این شهر هم کار اساسی کردند.در مدت ۱۰ سال که در شیراز بودند یک حرکت بزرگ در تحول حوزه علمیه فارس رقم زده است. نزدیک به ۸۰۰ طلبه را سازماندهی کرد و به میدان آورد. ۵ مدرسه احداث کرده و به زودی شاهد خواهیم بود مدرسه بزرگی که ایشان در شیراز اساس آن را گذاشتند و در شرف تکمیل است به نام مدرسه امام موسی کاظم (ع) به زودی در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: این ویژگی آیت‌الله ایمانی بود که حضورش در هر ۳ نقطه فعالیت فرهنگی و دینی و امامت جمعه همراه بود با توسعه بسیار ارزشمند حوزه که این کار توفیق الهی می خواهد.

آیت‌الله دژکام خطاب به مردم کازرون، خواستار معرفی بیشتر شخصیت آیت‌الله ایمانی شد.

او اضافه کرد: علما خاکشان هم بعد از ۱۰۰ سال‌ که می‌گذرد برکت دارد و خاک این بزرگواران را وقتی می‌شکافی بوی عشق، بوی خشیت در پیشگاه پروردگار عالم، بوی عبودیت و بوی بندگی ‌موج می‌زند و دیگران را تربیت می‌کند.

به گفته امام جمعه شیراز، هویت یک شهر به علمای آن شهر است، شناسنامه انقلابی گری مردم را هم علما و شهدا امضا می‌کنند و اگر این‌ها را از دست دهیم بعد ازمدتی دشمن فریب می‌دهد و چیزی نخواهیم داشت.

آیت‌الله دژکام مجددا خطاب به مردم شهرستان کازورن گفت: در شهری زندگی می‌کنید که نماینده تان در مجلس، چهره یک ‌شخصیت علمی و کشوری است و در بحث انرژی هسته‌ای همه او را می‌شناسند و بسیاری از دانشمندان هسته‌ای شهید، شاگردان نماینده شهر شما بودند.

او اظهار کرد: مردم کازرون برای هزینه ‌کردن‌ پیش قدم هستند و این باعث شد که علما این شهر نفس بکشند و حرف بزنند و در سطح استان و کشور چهره باشند و نتیجه این اتفاقات ‌می‌شود شهری‌ که در تاریخ انقلاب اسلامی از یاد نمی‌رود، چرا که جزء ۱۱ شهرحکومت نظامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: کازرون با سابقه درخشانش نیاز به حمایت‌ مسئولین استانی دارد تا حمایت‌های مجموعه مدیریت استان از این شهرستان با همت و درایت مجموعه مدیران، نماینده و امام جمعه به رونق بیشتر، عزت و عظمت این شهرستان تبدیل شود.

آیت‌الله‌ دژکام خاطرنشان کرد: کازرون در تمدن ‌نوین اسلامی باید همان ‌نقش را ایفا کند و جزء شهرهایی باشد که مقصد تجار، گردشگران و اهل عالم قراراست و برای همه ‌جهات علمی، معنوی، دنیوی و آخرتی خدمات ارائه کند.