راه اندازی پایانه صادراتی فسا یکهزار شغل مستقیم ایجاد می کند

راه اندازی پایانه صادراتی فسا یکهزار شغل مستقیم ایجاد می کند

نماینده شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان فسا یکهزار شغل مستقیم  ایجاد می شود.

حجت الله فیروزی اظهار داشت: پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان فسا شامل یک سردخانه ۱۰ هزار تنی، بسته بندی  ۲ هزار و ۵۰۰ تنی، سه سالن ذخیره به مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع، گلخانه ۵۰ هکتاری، باسکول و زیرساخت‌های اداری است که از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فسا و همچنین استفاده از قابلیتهای دیگر شهرستان فسا از قبیل مجاورت با جاده اصلی شمال به جنوب کشور ،فرودگاه، امکان دسترسی به راه آهن، نزدیکی به بندرهای جنوب کشور ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد یافت  که این امر می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد کشاورزی استان فارس کند و موجب رشد صادرات محصولات کشاورزی این استان شود.

نماینده فسا ادامه داد: بهره برداری از این پایانه صادراتی می‌تواند در اقتصاد کشاورزی و توسعه صادرات غیرنفتی استان اثرگذار باشد.

فیروزی افزود: خط راه آهن شمال به جنوب که  از شیراز،فسا، داراب و زاد محمود و نهایتا به راه آهن شرق متصل می شود از کنار  منطقه ویژه اقتصادی فسا نیز عبور می کند و شهرستان فسا با راه اندازی این خط راه آهن می تواند از ظرفیت راه آهن جهت صادرات محصولات کشاورزی خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: این پایانه صادراتی همچنین به رونق کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان استان کمک کرده و توجیه اقتصادی فعالیت های مربوط به زراعت و باغبانی در استان و شهرستان فسا را افزایش می دهد، ضمن آنکه باید این طرح را فرصتی مناسب برای ارزآوری به کشور قلمداد کنیم.

به گفته فیروزی، ایجاد و راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این شهرستان ، موجب رفع گره های صادراتی، کاهش هزینه ها و رونق صادرات محصولات تولیدی این بخش می شود.

نماینده فسا گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و نیاز مبرم ما در زمینه تغییر الگوی کشت، هم اینک مراحل ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای جنوب شرق کشور در این شهرستان رو به پایان است که بهره‌برداری از آن می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد کشاورزی استان فارس کند.

فیروزی خاطرنشان کرد: عملیات احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای جنوب شرق کشور در شهرستان فسا در سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

به گفته نماینده فسا، این گلخانه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در حال ساخت است که ۱۳هکتار آن زیر کشت گلخانه ای قرار دارد.

وی بیان کرد: در این گلخانه محصولاتی که منحصرا جهت صادرات کاربرد دارد  کشت می شوند و در کنار آن آماده سازی دامداری ۵۰۰۰ راسی دام سنگین در ۵۰ هکتار در حال  انجام است که  بیش از  ۸۰ درصد طرح در ۲سال گذشته آماده شده است.