نماینده فدراسیون بدمینتون: نام شیراز پای کشورها را به ایران باز می کند

نماینده فدراسیون بدمینتون: نام شیراز پای کشورها را به ایران باز می کند

نماینده فدراسیون و مسئول فنی سی امین دوره مسابقات بین المللی جام فجر، گفت: خوشحالیم که امسال برای دومین دوره پیاپی، این مسابقات در شیراز برگزار می شود.

ابوالفضل مهاجر بختیاری یکشنبه 10 بهمن در حاشیه سفر به شیراز، گفت: با توجه به تجربه خوبی که این شهر در سال ۹۸ برای میزبانی این مسابقات رقم زد، امیدواریم امسال هم آن خاطرات خوب تکرار شود.

بختیاری گفت: امسال با وجود کرونا، تعداد کشورهای قابل قبولی برای این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. ما هم به عنوان کشور میزبان در صدد هستیم که با همکاری مسئولان استان فارس از جمله آقای استاندار و همچنین متولی ورزش فارس و سایر ارگان هایی که پای کار هستند، مسابقات را به شکل خوبی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه نام شیراز می تواند پای کشورهای زیادی را به ایران باز کند، اظهار داشت: شیراز یک شهر تاریخی و توریستی است که وقتی نامش به زبان می آید، تمام کشورهای جهان با توجه به شناختی که دارند، دوست دارند این شهر را از نزدیک دیده و در چنین مسابقاتی حضور پیدا کنند. ضمن اینکه حضور در این رقابت ها در افزایش امتیازات و رنکینگ ورزشکاران هم موثر است.

مهاجر با بیان این نکته که این مسابقات در رده سنی جوانان هم  برگزار می شود، توضیح داد: به جز ایران، سه کشور دیگر برای رقابت در رده جوانان اعلام آمادگی کرده اند و فکر می کنم با توجه به نزدیکی زمان مسابقات، فرصت خوبی باشد که کشورهای شرکت کننده بازیکنان جوانشان را هم در این رقابت ها محک بزنند. هدف اصلی، تجربه اندوزی بازیکنان جوان است که باید در آینده جایگزین بزرگسالان شوند.

وی افزود: بدمینتون یک ورزش ملی در آسیایی شرقی است که قهرمانان جهان و المپیک، اکثرا از آن منطقه می آیند. امسال نیز چند کشور آسیای شرقی در این رقابت ها حضور دارند. مسابقات در رشته های تک نفره و دو نفره و در دو بخش آقایان و خانم ها برگزارمی شوند. مسابقات جام فجر، مسابقات اینترنشنال چلنج محسوب می شود که جایزه ۲۵ هزار دلاری آن بین ورزشکاران برتر تقسیم خواهد شد.

نماینده فدارسیون بدمینتون، از کشورهای ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، اوکراین، اسپانیا، هنگ کنگ، روسیه، اندونزی، عراق و سوئیس به عنوان میهمانان شهر شیراز نام برد و گفت: با توجه به بررسی رنکینگ ها، چند بازیکن با رنکینگ زیر ۱۰۰ در این رقابت ها حضور دارند که باعث جذاب تر شدن رقابت ها خواهند شد.

مسئول فنی مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر، درباره جایگاه این مسابقات نزد فدراسیون جهانی، گفت: با توجه به لِول بندی از سوی فدراسیون جهانی، این مسابقات در سطح سه قرار داده شده. کسانی که امتیازات لازم را به دست بیاورند می توانند خودشان را به مسابقات سطح ۲ برسانند. بازیکنان هم انگیزه زیادی برای حضور در این رقابت ها دارند و همه کشورها می دانند که در بهمن ماه هر سال، این رقابت ها در کشور ما برگزار می شود و برای حضور در آن برنامه ریزی می کنند.

این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان از ۱۸ تا ۲۲ بهمن و در رده سنی جوانان از ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه در سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.