نماینده شیراز : مدیران ناکارآمد برای فارس مشکل آبی ایجاد کردند

نماینده شیراز : مدیران ناکارآمد برای فارس مشکل آبی ایجاد کردند

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: فارس استانی است که به دلیل مدیریت‌های ضعیف، منابع آبی خود را از دست داده و مدیران ناکارآمد مشکلات جدی در این راستا ایجاد کرده اند.

 ابراهیم عزیزی در نشست شورای آب فارس که با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان در استانداری فارس برگزار شد، اظهار کرد: فارس استانی است که به دلیل مدیریت‌های ضعیف، منابع آبی خود را از دست داده و مدیران ناکارآمد مشکلات جدی در این راستا ایجاد کرده اند.

او با بیان اینکه دولت با توجه به منابع مالی محدود قادر نیست تنش آبی استان را حل کند، افزود: چاره کار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، البته اگر برای آن مانع ایجاد نکنیم.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس ادامه داد: وقتی بخش خصوصی نیز وارد عرصه می‌شود نباید دست و پای او را ببندیم و به انحای مختلف برایش مانع ایجاد کنیم.

عزیزی افزود: نیاز آبی شهرستان شیراز در آینده ۲۵۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است ما با خط اول و دوم از سد درود زن تنها ۶۰ میلیون لیتر مکعب آب می‌توانیم به این شهرستان بیاوریم.

او با بیان اینکه باید روی انتقال آب از خلیج فارس متمرکز شویم، خاطرنشان کرد: این کار با کمک بخش خصوصی در حال انجام است و باید همه کمک کنند تا بتوانیم خط دوم را نیز به کمک اصفهانی‌ها اجرا کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: از همان ابتدا بنده معتقد بودم که باید همه تمرکز خود را بر روی اعداد و ارقام بودجه متمرکز کنیم که به نظر می‌رسد توجهی به این امر نشد.

عزیزی با بیان اینکه بودجه استان فارس در سال ۱۴۰۱، حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: با توجه به اینکه در فصل بودجه هستیم، ضروری‌ترین کار، توجه به ارقام و جداول بودجه است تا بیشترین استفاده را از این ظرفیت ببریم.