نماینده روسیه در سازمان ملل متحد: روسیه را نمی توان از شورای امنیت سازمان ملل محروم کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز سه شنبه احتمال از دست دادن عضویت دائمی کشورش در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد: روسیه را نمی توان از شورای امنیت سازمان ملل محروم کرد
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد

به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، احتمال از دست دادن عضویت دائمی کشورش در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد.

نبنزیا در بیانیه‌ای به شبکه تلویزیونی «روسیا ۲۴» در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان روسیه را از جایگاهش به‌عنوان عضو دائمی شورای امنیت حذف کرد، گفت: نه، این امر بر اساس منشور سازمان ملل غیرممکن است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین خواست تا روسیه را از حق رأی در شورای امنیت محروم کند.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، پیش از این خاطرنشان کرد که این طرح اوکراین هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، زیرا ایجاد تغییرات در منشور سازمان ملل متحد مستلزم آن است که توسط دو سوم کشورهای عضو از جمله هر پنج عضو دائمی شورای امنیت حمایت و تأیید شود.

در همین زمینه، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز سه شنبه اعلام کرد که رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه روسیه درباره وضعیت انسانی اوکراین چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می‌شود.