نماینده بوشهر: وضعیت بهداشت و درمان استان مناسب حال مردم آن نیست

نماینده بوشهر: وضعیت بهداشت و درمان استان مناسب حال مردم آن نیست
امروز با وجود همه داشتههای استان بوشهر، شرایط درمانی بهداشتی در استان مناسب نیست

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان با وجود همه داشته های اقتصادی و نقش آن در درآمد و اقتصاد کشور، وضعیت بهداشت و درمان آن زیبنده و مناسب حال مردم این استان نیست.

عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه در نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که با حضور مدیریت توسعه و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد افزود: امروز با وجود همه داشته‌های استان بوشهر، شرایط درمانی بهداشتی در استان مناسب نیست به نحوی که مردم به زیرساخت‌های درمانی استان اعتماد و اطمینان ندارند.

وی اضافه کرد: برای اطمینان بخشی مردم به حوزه بهداشت و درمان باید زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش را تقویت کرد.

جمیری گفت: تامین نیروی متخصص، تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و تامین تجهیزات لازم تشخیصی درمانی در استان بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: حداقل یک طرح پنج ساله باید برای حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر تدوین شود تا اطمینان مردم به این حوزه به حد قابل قبولی ارتقا یابد.

جمیری با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: باید برای تحقق مطالبات کارکنان این دانشگاه از محل اعتبارات استانی و ملی کمک شود تا قدم مسئولان جوان و شایسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر موثر واقع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایز نیست حقوق و معوقه های کارکنان این حوزه با تعویق پرداخت شود به همین دلیل باید از همه راهکارها در پرداخت مطالبات استفاده شود.