نماینده اهواز: هیچ استانی به اندازه خوزستان «پشت‌نوبتی» بهزیستی ندارد

نماینده اهواز: هیچ استانی به اندازه خوزستان «پشت‌نوبتی» بهزیستی ندارد
سیدکریم حسینی نماینده اهواز

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش سازمان بهزیستی، ۲۴ هزار نفر در استان خوزستان در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن هستند؛ در هیچ جای کشور این تعداد پشت نوبتی بهزیستی نیستند.

سیدکریم حسینی در نشست شورای اجتماعی خوزستان که امروز (۲۵ دی‌ماه) با حضور اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما به دنبال این بودیم که کمیسیون اجتماعی در استان حضور پیدا کند و در نهایت خوزستان را به عنوان دومین استان برای سفر انتخاب کردند. در سه روز گذشته اعضای کمیسیون بازدیدهایی از مناطق کم‌برخوردار اهواز داشتند و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که به دنبال حاشیه‌نشینی به وجود آمده است را دیدند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که سایر نمایندگان و کمیسیون‌ها نیز در استان خوزستان حضور پیدا کنند. استان خوزستان هم ظرفیت‌های فراوان و هم فقر و آسیب‌های اجتماعی مختلفی دارد و قطعا در ادامه نیاز به پیگیری و مطالبه وجود دارد. وظیفه اجرایی کمیسیون اجتماعی نیست که به دنبال مصوب کردن برخی موارد باشد اما قطعا با استفاده از حق قانونی نظارت، مصوبات را دنبال خواهیم کرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد، گفت: مصوباتی را در خصوص این مناطق در اهواز با حضور نمایندگان دنبال کردیم. در اهواز و در جریان بازدید از کوی سیاحی، مندلی، آل صافی و منبع آب، تسریع در رفع مشکلات شبکه فاضلاب مورد تاکید قرار گرفت. مشکلات تاسیسات فاضلاب در این مناطق موجب غرق شدن کودکان و ایجاد مشکلاتی برای عابرین شده است.

حسینی با تاکید بر لزوم پیگیری بمیه کارگران، گفت: در بازدید و گفت‌وگویی که نمایندگان با مردم مناطق محروم داشتند، عنوان شد که کارگران ساختمانی مشکل بیمه دارند و حدود ۵۰ درصد کارگران ساختمانی استان خوزستان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر لزوم جابه‌جایی منازل در مناطق پرخطر منبع آب و کوی رمضان اهواز، افزود: این خانه‌ها مورد تهدید ریزش کوه هستند که بر تعیین تکلیف این منازل تاکید شد. برای پاکسازی و از بین بردن محل تجمع معتادان متجاهر در معابر و ساختمان‌های متروکه نیز به همراهی شهرداری‌ها و نیروی انتظامی نیاز است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف افراد پشت نوبت در سازمان بهزیستی، گفت: بر اساس گزارش سازمان بهزیستی، ۲۴ هزار نفر در استان خوزستان در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن هستند؛ در هیچ جای کشور این تعداد پشت نوبتی بهزیستی نیستند.

وی افزود: یکی از دردهایی که جوانان خوزستان دارند، عدم بومی‌گزینی و در اولویت قرار نگرفتن بومیان در استخدام‌ها و اشتغال است.