نظارت بر شهربازیهای فارس تشدید می‌شود

نظارت بر شهربازیهای فارس تشدید می‌شود

سرپرست اداره کل استاندارد فارس اعلام کرد که با هدف ایمنی بیشتر و حفظ سلامت شهروندان، نظارت های استاندارد فارس بر شهربازی های استان با شروع فصل تابستان تشدید می‌شود.

رزمجو دوشنبه ۳۰ خرداد به خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان دستگاهها و تجهیزات شهربازی در کشور این دستگاهها مشمول استاندارد اجباری است. 

او از تشدید بازرسی‌های فنی از شهرهای بازی استان خبرداد و افزود: با فرارسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس اداره کل استاندارد نیز بازرسی‌های خود را از شهرهای بازی های استان افزایش داده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

رزمجو با اشاره به اینکه در کل استان و حتی روستاها هرگونه وسیله بازی و تفریحی و زمین های بازی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، افزود: در غیر این صورت مسولیت هرگونه اتفاقی بعهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است، بنابراین تمام شهرداری های استان و مسولین دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.

رزمجو از هم استانی های عزیز درخواست کرد هنگام استفاده از وسیله بازی به گواهینامه استاندارد نصب شده در ورودی شهر بازی توجه نموده و در صورت عدم گواهینامه استاندارد در ورودی شهر بازی به هیچ وجه از وسبله بازی استفاده نکنند. 

سرپرست اداره کل استاندارد فارس تاکید کرد وسایل بازی و تفریحی که در مکان هایی به نام خانه بازی یا مهدکودک های تحت نظارت بهزیستی و هر مکان دیگری وجوددارند مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا استفاده ازانها بدون تاییده استاندارد ممنوع است. 

رزمجو افزود: طی یک سال گذشته ۱۲۳۷ مورد بازرسی از دستگاهها و تجهیزات شهربازی استان انجام شده است و برای تعداد ۵۴۳ دستگاه گواهینامه استاندارد صادر شده و تعداد ۲۴۲ دستگاه در مرحله تمدید گواهینامه استاندارد قراردارد.