نصب ۱۵ دستگاه سامانه هوشمند در جاده‌های بوشهر

نصب ۱۵ دستگاه سامانه هوشمند در جاده‌های بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با نصب ۱۵ دستگاه سامانه هوشمند جاده‌ای، محور بوشهر – برازجان - دالکی - شیف به نسل جدید سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت تجهیز می‌شوند.

سید حمیدرضا علم صبح روز چهارشنبه اظهار کرد: به منظور مدیریت بهینه عملکرد (سرعت) رانندگان و ناوگان، نسل جدید سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت که کاهش ضریب خطا را تقویت و کارایی آن‌ها را نیز بهتر خواهد کرد در این محورها نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تجهیز محور بوشهر - برازجان –دالکی - شیف به نسل جدید سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، با بیان اینکه سامانه هوشمند ثبت تخلفات سرعت شامل مجموعه‌ای از تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری الکترونیک و ارتباطات است، تصریح کرد: این سامانه باید در کمترین زمان با بیشترین کیفیت اطلاعات همه ترددهای مقطع تحت پوشش از محور را به همراه پلاک، تصویر و سرعت خودرو از طریق بسترهای ارتباطی تامین شده پردازش و ارسال کند.

به گفته علم، سامانه‌های جدید همچنین تصمیم گیرندگان استانی را در شناسایی علل بروز تصادفات جاده‌ای که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی و مطالبات اجتماعی است و همچنین مسیر حرکت خودروهای متخلف کمک می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: با پوشش ۹۵ درصدی محورها، هم اکنون تعداد ۶۴ سامانه ثبت تخلف سرعت، ۱۹ سامانه نظارت تصویری،۶۰ سامانه تردد شمارآنلاین، ۴ سامانه توزین در حال حرکت و ۸ سامانه پیام متغیر در جاده‌ها فعال هستند و به صورت لحظه‌ای به رصد رخدادهای ترافیکی می‌پردازند.