نشردهندگان اکاذیب در کهگیلویه وبویراحمد به حبس محکوم می شوند

نشردهندگان اکاذیب در کهگیلویه وبویراحمد به  حبس محکوم می شوند

معاون فضای مجازی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتشاردهندگان اخبار کذب اعم از اینکه خود فرد تولیدکننده خبر باشد یا خبر کذب تولیدشده دیگران را منتشر کنند، دارای مسئولیت قانونی هستند و ۲ سال حبس در انتظار آنان است.

حمید نادریان روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دستگاه قضا علت های شکل گیری هر گونه شایعه و حتی مطالب مجرمانه در مراحل اولیه ریشه یابی و رویکردهای متناسب با آن اعمال می شود.

وی به رویکرد نهادهای نظارتی و قضایی برای اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص آثار و تبعات منفی، اخبار و شایعات در مراحل اولیه اشاره کرد و افزود: در مراحلی که افراد بعد از اطلاع رسانی ها و شفاف سازی در خصوص انتشار مطالبی که صحت و سقم آن مشخص نیست و تبعات منفی به همراه داشته باشد، اقدام به انتشار آن کنند، مجازات کیفری در نظر گرفته شده است.

معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد درباره انتشار اخبار دروغ از سوی رسانه ها، ادامه داد: بر اساس قانون مطبوعات پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران توسط رسانه ها ممنوع است و در صورت احراز چنین اقدامی مطابق با قانون، با فرد یا رسانه خاطی برخورد می شود.