نجات سه بیمار با سوختگی بالای ۷۰ درصد در شیراز

نجات سه بیمار با سوختگی بالای ۷۰ درصد در شیراز

با تلاش اساتید، پزشکان، کادر درمان و تیم مدیریتی بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) شیراز، در ایام نوروز سه بیمار با سوختگی بیش از ۷۰ درصد از مرگ حتمی نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس مرکز درمانی سوانح سوختگی این بیمارستان گفت: به دلیل شدت آسیب ها در بیماران سوختگی با درصد بالا، ایجاد نقص در سیستم ایمنی و تهاجم عفونت های پوستی و سیستمیک، در بیشتر کشورهای دنیا مرگ و میر این بیماران به میزان بالایی گزارش می شود و در حال حاضر میزان بقای بیماران با سوختگی ۷۰ درصد و بالاتر، در کشور انگشت شمار است.

سید محمدمهدی اصلانی با بیان اینکه با تلاش موفقیت آمیز پزشکان، کادر درمانی و تیم مدیریتی بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) در تعطیلات نوروز، سه بیمار با سوختگی بیش از  ۷۰ درصد از مرگ حتمی نجات یافتند، افزود: 2 مورد از این بیماران، پسر بچه های ۱۴ و ۱۷ ساله ای بودند که در اثر انفجار ناشی از مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال دچار سانحه شده و بیمار دیگر، مردی ۳۳ ساله بود که در اثر انفجار گاز دچار سوختگی وسیع شده و در بخش مراقبت ویژه سوختگی این مرکز بستری شدند.

او اضافه کرد: این بیماران با کوشش مجموعه این مرکز و دریافت خدمات درمانی و مراقبت های پرستاری، پانسمان های روزانه، انجام آزمایش های تشخیصی و نظارت مستقیم دکتر «ماندانا مکی» فوق تخصص ICU از دستگاه تنفس مصنوعی جداسازی شده و با تلاش دکتر «عبدالخالق کشاورزی» فوق تخصص جراحی سوختگی و ا دکتر «مهدی ایاز» متخصص جراحی عمومی و عضو هیات علمی این مرکز، جراحی های متعدد برای نجات آنان انجام گرفت.

اصلانی ادامه داد: سه بیمار یاد شده پس از بهبود نسبی به بخش های سوختگی اطفال و مردان انتقال یافتند و با موفقیت در ادامه روند درمانی، ترخیص شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) یادآور شد: در این بیمارستان با مجهز بودن به تجهیزات روزآمد دنیا و با کادر درمان بسیار تلاشگر و متعهد، شاهد ترخیص بیماران با درصدهای بالای سوختگی هستیم که بالاترین آمار نجات این بیماران در بین بیمارستان های کشور را به خود اختصاص داده است.

او اهدای پوست و افزایش فرهنگ اهدای عضو در جامعه را در بهبود بیماران سوختگی موثر دانست و اضافه کرد: هر مورد اهدای پوست می تواند جان چندین بیمار مبتلا به سوختگی را نجات دهد.