نجات جان کودک ۹ ساله مینابی از مرگ حتمی

نجات جان کودک ۹ ساله مینابی از مرگ حتمی

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان کودک ۹ ساله مینابی با اقدامات درمانی صحیح و به موقع در این بیمارستان خبر داد.

دکتر یدالله رئیسی ماکیانی افزود: به دنبال انتقال بیمار ترافیکی کودک ۹ ساله  راکب موتور سوار از توابع بخش مرکزی میناب به بیمارستان با توجه به شرایط حاد بیمار و خونریزی فعال داخلی، بلافاصله با قید فوریت تحت عمل جراحی داخلی قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب اظهار کرد: پس از مشاوره اورژانسی و اقدامات اولیه بیمار به اتاق عمل منتقل شد و تحت لاپاراتومی تجسسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی بیمار که متاسفانه دچار پارگی طحال، کبد، پانکراس، ریه و پارگی شریان‌های طحال بود، توانستیم ابتدا پارگی شریان طحال را کنترل و ترمیم کرده و سپس ترمیم پارگی اعضاء داخلی را به انجام رساند، طی این عمل که ۴ ساعت به طول انجامید، در نهایت بیمار تحت اینتوبایسون به بخش مراقبت‌های ویژه و تحت نظر سید حمید رضا میرفخرائی متخصص بیهوشی منتقل و بستری شد.

رئیس با اشاره به اینکه این بیمار پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و جراحی مردان با حال عمومی خوب ترخیص شد، از خانواده ها خواست تا کودکان را ترغیب به موتور سواری نکنند چرا که احتمال از دست دادن جان خود را دارند.