ناگفته‌های «فائزه» از «آیت الله»

بخش عمده‌ای از صاحبان قدرت به دنبال تحریف تاریخ هستند و با حذف افراد موثر کار می‌کنند. به طور مثال فعالیت‌ها و سوابق بابا و فرماندهی جنگ و در هر جایی‌ که نقش‌آفرین بوده حذف می‌شود تا نامی از او نباشد. نمی‌دانم کینه است یا ترس؟!

ناگفته‌های «فائزه» از «آیت الله»

فائزه هاشمی در سالروز درگذشت «آیت الله هاشمی» گفت‌وگویی کرده که بخشی از صحبت‌های وی درباره مسائل مختلف کشور و البته پدرش در پی می‌آید؛

* متاسفانه از زمان آقای احمدی‌نژاد ریل‌گذاری‌ها اشتباه بود که این روند غلط همچنان ادامه دارد به نحوی که هر شخصی بر سر کار بیاید، همچنان در مسیر همان سیاست‌های پوپولیستی حرکت می‌کند و به همان شیوه مدیریت می‌کند.

* معتقدم که آقای رئیسی را نامحسوس نظارت می‌کنند و امروز وزرای این دولت توسط دیگران هم اداره می‌شوند. به عبارتی تصور نمی‌کنم ایشان نقشی صددرصدی در اداره وزرا و کابینه داشته باشد. شاید ایشان و اعضای کابینه با هم صحبت کنند ولی تصمیمات در جای دیگری گرفته می‌شود. 

* آقای روحانی چندان اهل مشورت گرفتن نبود. حتی با اینکه بابا معمار احیای روابط با عربستان بود، در رابطه با این کشور هم از بابا مشورت نگرفت. عقیده دارم حضور بابا برای دولت آقای روحانی پشتوانه بود و به آقای‌روحانی احساس قدرت می‌داد به نحوی که می‌توانست مسیر را ترسیم کند. آقای روحانی با رفتن بابا احساس کرد پشتیبان خود را از دست داده است و شاید سعی کرد که با دیگران ببندد که خودش را حفظ کند. فکر می‌کنم بابا با رهبری در مورد برجام حرف می‌زد و روحانی هم تلاشش را می‌کرد که در نتیجه برجام امضا شد. رفتن بابا این قدرت و پشتوانه را گرفت و آقای روحانی از نظر معنوی خالی و مسیر ایشان عوض شد.

* انقلاب شد، پس از آن 8 سال جنگ بود و همه بر اساس شعارهایی که داده می‌شد، برای فرزند آوری تشویق شدند. همه را به تهران آوردند و بلبشویی درست شد. گفتند به همه در تهران زمین می‌دهیم و به این دلیل که مردم برای زیاد کردن جمعیت تشویق شدند، به یکباره جمعیت 36 میلیونی زمان انقلاب به نزدیک 70 میلیون رسید. حتی یکی از محافظین بابا که سن بالایی داشت، در این دوره باز بچه‌دار شده بود!

* متاسفانه بخش عمده‌ای از جریان اصولگرا و بخش عمده‌ای از صاحبان قدرت به دنبال تحریف تاریخ هستند و با حذف افراد موثر کار می‌کنند یا هنوز که هنوز است از آنها می‌ترسند به طور مثال از مرده بابا هم می‌ترسند و اینکه فعالیت‌ها و سوابق او و فرماندهی جنگ و در هر جایی‌که نقش‌آفرین بوده حذف می‌شود تا نامی از او نباشد، ولی تاریخ فراموش نمی‌شود.