ریزپرنده‌ها در خدمت مرزبانان وطن

ریزپرنده‌ها در خدمت مرزبانان وطن

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور صبح امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امروز نیروی مرزبانی با تمام امکانات و تجهیزات از مرزهای آبی و خشکی کشور دفاع می‌کنند اظهار داشت: مرزبانان به عنوان چشمان بیدار و سینه‌های ستبر نظام مقدس الهی هوشیارانه شبانه‌روز از مرزهای دریایی و خشکی دفاع می‌کنند و دعای رهبر معظم انقلاب سبب شده نیروهای مرزبانی با ذوب در ولایت از پویایی و نشاط زیادی برخوردار باشند.

فرمانده مرزبانی کشور از ارتقا جایگاه نیروی مرزبانی خبر داد و گفت: این ارتقای جایگاهی در تولید امنیت در چرخه دفاعی کشور موثر بوده و این نیرو توانسته کار سخت پلیسی را در دریا و خشکی در سخت‌ترین شرایط انجام دهد.

وی با اشاره به جایگاه مرزبانی در کشور بیان داشت: تولید امنیت در چرخه دفاعی از مأموریت‌های مهم مرزبانی است که اکنون امنیت پایدار در همه مرزهای دریایی و خشکی برقرار است.

گودرزی از استقرار مرزداران در هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دریایی و خشکی خبر داد و گفت: تقویت ناوگان در مرزهای دریایی و خشکی از اولویت‌های فرماندهی مرزبانی است و در این راستا تقویت پایش تصویری، اقدامات الکترونیکی، پهپادی و استفاده از ریز پرنده‌ها در مرزهای دریایی و خشکی در اولویت برنامه‌‌های مرزبانی قرار دارد.

گودرزی با اشاره به تلاش مرزداران در مرزهای دریایی و سواحل استان بوشهر خاطر نشان کرد: سربازان مرزبانی استان بوشهر به‌ صورت هدفمند و اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی و بدون اینکه کسی متضرر شود با قاچاق در مرزهای دریایی و خشکی برخورد می‌کند و نسبت به تعامل با مرزنشینان و استیفای حقوق آنان و دولت توجه ویژه‌ای دارد.

وی از تقویت همکاری با کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: در راستای جام جهانی قطر در تعامل با کشور قطر اقدامات مهم و درخور تحسین انجام شده است.