می‌خواهم قله شمشیربازی را فتح کنم

مصاحبه اختصاصی «خبرنیوز» با هانیه عفیفی پور، ورزشکاری با اسلحه «اپه»

می‌خواهم قله شمشیربازی را فتح کنم

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ در ورزش ایران در بخش بانوان همواره محدودیت های زیادی حاکم بوده است،  اما ورزشکارانی در عرصه های ملی و بین المللی درخشیده اند که نشان داده اند خواستن، توانستن است.

یکی از این ورزشکاران که برای رسیدن به اهداف بین المللی خود از هیچ تلاشی مضایقه نمی کند هانیه عفیفی پور 17 ساله است که در اسلحه اپه رشته شمشیربازی فعالیت می کند و می خواهد ثابت کند که دختر بودن محدودیت نیست بلکه مقبولیت است. عفیفی پور مهمان خبرنیوز بود تا در مصاحبه ای از شرایط این رشته ورزشی در بخش بانوان سخن بگوید.

وی از نحوه آشنایی خود با این رشته ورزشی می گوید: در نزدیک محل سکونتمان یک باشگاه شمشیربازی قرار داشت که هر روز آن را می دیدم. پس از آنکه به علت آسیب دیدگی تکواندو را کنار گذاشته بودم به دنبال آن بودم که ورزش دیگری را آغاز کنم که همین موجب انتخاب شمشیربازی به عنوان رشته ورزشی من شد.

عفیفی پور در رابطه با مقام هایی که در این ورزش کسب کرده است گفت: در سال 96 به عنوان سومی نونهالان دست پیدا کردم و چندین مقام نیز در مسابقات استانی کسب کرده ام.

وی با اشاره به این نکته که علاقه به ورزش از کودکی و به علت ورزشکار بودن پدرم در من شکل گرفت، بیان کرد: در کودکی به همراه پدرم به باشگاه های ورزشی می رفتم و از همان زمان می خواستم که در ورزش به سبب دختر بودنم محدودیتی نداشته باشم. رشته های مختلف ورزشی مانند ژیمناستیک، والیبال، بسکتبال، تکواندو، سوارکاری و ... را پیگیری کرده و می کنم. در سال 94 و به علت سانحه هوایی که برای پدرم رخ داد و به شهادت رسیدند تصمیم گرفتم که ورزش را به عنوان یک رکن اساسی در زندگی ام قرار دهم و با حمایت های همیشگی مادرم در تمام مراحل زندگی علی الخصوص در ورزش موفق بوده ام. در این جا می خواهم بگویم دست مادرم را می بوسم و برای تمامی روزهایی که هم به عنوان مادر و هم به عنوان پدر در کنارم بوده اند تشکر می کنم.

عفیفی پور ضمن بیان این مطلب که با تلاش و همت سعی بر حضور در تیم ملی را دارم، ابراز داشت: هیچگاه توقع نداشتم که در اولین حضور جدی ام در هر رشته ورزشی بتوانم موفق عمل کنم و با خودم شرط کردم که تا زمانیکه به خواسته ام نرسم دست از تلاش و ممارست بر ندارم. به امید خدا سعی دارم تا پله های ترقی را یکی یکی طی نموده و پس از رسیدن به تیم ملی، افتخارات بین المللی را کسب کنم.

وی در پایان با تشکر از مربیان و تمامی کسانی که در راه رسیدن به موفقیت او را همراهی و راهنمایی کرده بودند،گفت: می خواهم پس از فتح قله های موفقیت در راه آموزش نیز قدم برداشته و با اخذ مدارک مربیگری برای ترویج رشته شمشیربازی تمام تلاش خود را به کار بگیرم. همچنین از مسئولین و متولیان که برای کامیابی بانوان در امر ورزش مجاهدت می کنند صمیمانه سپاسگذارم و امیدوارم روزهای پر فروغ شمشیربازی فارس را به زودی نظاره گر باشم.