میزبانی شیراز از ۲۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

میزبانی شیراز از  ۲۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه در سه روز اخیر همزمان با تعطیلات عید فطر تاکنون، حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر در شیراز اسکان داده شده‌اند، اعلام کرد: در این ایام شاهد حضور گردشگران زیادی بودیم و پیش بینی‌های لازم برای پذیرش ظرفیت‌های بیشتر هم شده است.

سید موید محسن نژاد روز چهارشنبه افزود: کمپ زیبا شهر، بوستان جنت و ۶۰ باب مدرسه نیز برای اقامت گردشگران در ایام تعطیلات عید سعید فطر در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز، از حسینیه‌ها و اماکن ورزشی هم استفاده خواهیم کرد.

تلاش برای اسکان مطلوب همه گردشگران

وی تاکید کرد: اینکه گفته شده مسافران به شیراز سفر نکنند به هیچ عنوان درست نیست و اجازه نمی‌دهیم گردشگران مشکلی برای اسکان داشته باشند ضمن اینکه ۱۱ شهرستان هم مدنظر قرار گرفته تا از جاذبه‌های گردشگری این مناطق هم استفاده شود.

محسن نژاد اضافه کرد: ما باید با مردم طوری رفتاری کنیم که فکر کنیم باید با خودمان رفتار شود و دنبال رفاه حال آنها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  فارس اعلام کرد: گردشگران در صورتی که مشکل داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند و شماره ۰۹۶۲۹ هم برای کسانی است که می‌خواهند از سایر نقاط کشور تماس بگیرند؛ آنها اگر شکایتی داشته باشند اعلام کنند و قطعا رسیدگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه هدف ما این است که مانند عید نوروز به مردم خدمت رسانی کنیم، اظهار داشت: با همان رویکرد ایام عید نوروز به مردم خدمت خواهیم کرد و اینکه از نظر آماری بخواهیم این ایام با عید نوروز مقایسه کنیم درست نیست زیرا هر ایامی اختصاص به خودش دارد.

شباهت آمار بازدید از حافظیه و تخت‌جمشید با ایام نوروز

محسن نژاد ادامه داد: می‌توان آمار بازدیدکنندگان در این ایام را مشابه عید نوروز محسوب کرد چرا که روز عید فطر حدود ۲۳ هزار نفر بازدید کننده از آرامگاه حافظ داشتیم و به دنبال آن هستیم تا فضای بیشتری در آرامگاه به وجود آوریم که حضور جمعیت تنها در جوار مقبره نباشند.

وی در مورد بازدید از تخت جمشید هم گفت: در مورد جاذبه های گردشگری همچون تخت جمشید هم استقبال خوبی صورت گرفته که مشابه عید نوروز است.

محسن نژاد اضافه کرد: همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، نیروهای نظامی و امنیتی برای میزبانی مطلوب گردشگران پای کار هستند تا گردشگران اوقات خوبی در استان فارس در این ایام داشته باشند.