مهار آتش‌سوزی در مجتمع تجاری نگین شیراز

مهار آتش‌سوزی در مجتمع تجاری نگین شیراز

آتش‌سوزی حادث شده در یکی از واحدهای مجتمع تجاری نگین واقع در بلوار پرستار شیراز، با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز یکشنبه ۲۶ تیر در خصوص این حادثه به خبرنگاران گفت: ساعت ۸ و ۳۳ دقیقه صبح امروز، وقوع یک آتش سوزی در یکی از واحدهای مجتمع تجاری نگین، به مرکز ۱۲۵ اعلام و بلافاصله تیم‌هایی از چهار ایستگاه به محل اعزام شد.

محمدهادی قانع با بیان اینکه سه دقیقه بعد از اعلام حریق، اولین گروه آتش‌نشان در محل حاضر بودند، افزود: محل حادثه یکی از مجتمع‌های تجاری بزرگ شیراز بود که اگر به موقع حریق کنترل نمی‌شد، احتمال گسترش آتش وجود داشت.

قانع ادامه داد: با توجه به انتشار گسترده دود در فضای مجتمع، آتش نشانان بلافاصله پس از حضور به چند گروه تقسیم شدند و ضمن خارج کردن کارکنان از محل، عملیات جست و جوی منبع انتشار دود و آتش آغاز شد و مشخص شد این آتش سوزی از قسمت تاسیسات در طبقه منفی یک رخ داده است.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، این حریق منجر به متصاعد شدن دود در طبقات شده بود که با مدیریت دقیق تیم اطفایی کنترل و کاملا اطفا شد.

قانع افزود: خوشبختانه به دلیل رخ داد این حادثه در زمان تعطیلی مجتمع مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و آتش نشانان پس از اطفای حریق و عدم سرایت شعله‌ها به مغازه‌های همجوار، وارد مرحله ایمن سازی و لکه گیری شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در حال حاضر خطر کاملا رفع شده و ۳۰ آتش نشان از چهار ایستگاه عملیاتی در حال تخلیه دود و برقراری ایمنی کامل محل هستند.