من بهار 17سال دارم

همراه با اسکواش باز جوان شیرازی که به اردوی ملی دعوت شده

من بهار 17سال دارم

علی جمشیدپور – خبرنیوز/ «بهار قائدی» دختر اسکواش باز 17 ساله شیرازی با افتخارات متعددی که در این رشته راکتی کسب کرده مایه مباهات استان فارس شده است. به بهانه دعوت شدن قائدی به اردوی ارزیابی تیم ملی اسکواش ایران، گفت و گویی با وی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید؛

* از چند سالگی و از کجا با اسکواش آشنا شدید؟

از زمانیکه 8 سال داشتم به این رشته ورزشی روی آوردم و توسط یکی از دوستانم با آن آشنا شدم.

* چه مقام‌هایی کسب کرده‌اید؟

از 10 سالگی دارای مقام های کشوری بوده‌ام که از مهمترین آنها می‌توانم به نفر اول استان فارس در رده بزرگسالان زمانیکه فقط 13 سال بیشتر سن نداشتم، اشاره کنم. همچنین مقام های متعدد کشوری و استانی را در رده های پایه در کارنامه ام دارم.

* چگونه با 13 سال سن تبدیل به نفر اول استان در اسکواش و در رده بزرگسالان شدید؟

خب با شور و شوقی که داشتم و تلاش مضاعفی که انجام دادم موفق شدم به این مهم دست پیدا کنم و سه سال متوالی به عنوان نفر اول و پدیده مسابقات استان فارس انتخاب شوم.

* با این توانایی چرا پیش از این عضو تیم ملی نبودید؟

در گذشته سه بار به اردوهای تیم ملی دعوت شده بودم و در این اردوها هم شرکت کردم. یک نکته که باید در اینجا به آن اشاره کنم این است که طبق قوانین وقتی به رده سنی بالاتر پای بگذارید امتیاز رنکینگ ورزشکار نصف می‌شود. از زمانیکه وارد رده جوانان شدم با روی شیوع ویروس منحوس کرونا تمرینات با تعطیلی‌های فراوان روبرو شد تا نتوانم این افت امتیازی را جبران کنم. مجدداً برای حضور در رده بزرگسالان با نصف شدن رنکینگ مواجه شدم که این موضوع باعث شد کمی از سطح اول اسکواش دور شوم.

* و حالا به اردوی ملی دعوت شده‌اید؟

بله؛ امیدوارم بتوانم با حضورم در تیم ملی مایه افتخار خانواده، مردم شهر و استانم شوم.

* تأمین هزینه های مالی ورزشی تان از کجاست؟

خانواده ام که همیشه حامی و پشتیبان من بوده‌اند. البته نمی‌توانم حمایت های معنوی آقای میرحسینی رئیس هیات اسکواش استان فارس را نادیده بگیرم و امیدوارم بتوانم جوابگوی تمامی کسانی باشم که برای پیشرفت من زحمت کشیده‌اند. تنها یک خواسته دارم و آن هم این است که اگر بشود در بخش انفرادی حمایت شویم تا تمرینات بیشتری با مربیان داشته باشیم و بتوانیم پیشرفت کنیم. فارس با استعدادهای نابی که دارد قطعاً در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین جا دارد از پدر و مادرم که در تمامی این سالها یار و یاور من بوده اند و مربی‌ام، خانم پورصالحی که در تمامی زمینه ها مرا یاری داده‌اند کمال سپاس را داشته باشم.