معاون وزیر بهداشت در فارس : توسعه خدمات حوزه سلامت کشور در اولویت دولت سیزدهم است

معاون وزیر بهداشت در فارس : توسعه خدمات حوزه سلامت کشور در اولویت دولت سیزدهم است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان فارس، توسعه خدمات حوزه سلامت کشور را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

 دکتر بهروز رحیمی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان سروستان، هدف خود از این بازدید را نظارت بر نحوه پیشبرد پروژه‌های سلامت محور در استان فارس و بازدید از روند ارائه خدمت در این حوزه برشمرد.

او با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی و بی شائبه مجموعه سلامت کشور، حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت، موجب شد تا بحران کرونا به بهترین شکل در کشور مدیریت شود، افزود: مدافعان سلامت کشور در روزهای بحرانی کرونا با تمامی دشواری‌ها، در خط مقدم مبارزه با این بیماری حضور یافتند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با خانواده و بازماندگان مرحوم کمالی، پرستار بیمارستان شهدای سروستان که چندی پیش در حین ماموریت جان خود را از دست داد، ابراز همدردی کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین از مردم خواست تا با تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از بازگشت به روزهای بحرانی کرونا در کشور پیشگیری کنند.

دکتر رحیمی همچنین بر ضرورت توسعه خدمات سلامت در شهرستان سروستان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد زیرساخت های خدمت رسانی در این شهرستان، توسعه یابد.

خیرین افتخار حوزه سلامت کشور هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از پروژه خیرساز ساخت پایگاه اورژانس کوهنجان، خیرین را افتخار حوزه سلامت کشور دانست.

او در این بازدید با تقدیر از مشارکت خیرین در پیشبرد اهداف سلامت کشور و به ویژه قدردانی از همکاری خیرین حوزه سلامت استان فارس، ابراز امیدواری کرد این پروژه خیرساز نیز به زودی به چرخه سلامت استان فارس افزوده شود.

پروژه ساخت پایگاه اورژانس کوهنجان در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و با زیرینای ۱۱۰ مترمربع از سال ۱۳۹۹ با مشارکت خیرین حوزه سلامت آغاز شده و تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بازدید از طرح های بیمارستانی

دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه سفر خود به استان فارس در شهرستان سروستان حضور یافته و از خدمات بیمارستان شهدای سروستان بازدید کرد.

او در این بازدید ضمن حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای سروستان، نحوه اعزام بیماران به مرکز استان و فرآیندهای خدمت رسانی در این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

گفت و گو با کارکنان این بیمارستان و بیماران مراجعه کننده پیرامون نحوه خدمت رسانی در این مرکز درمانی، دیگر محور این بازدید نظارتی بود.

بیمارستان شهدای سروستان با ۲۹ تخت فعال و هفت هزار مترمربع زیربنا در سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرده و دارای بخش‌های اتفاقات، داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، سی سی یو، زایشگاه، دیالیز، تالاسمی، اتاق عمل، داروخانه، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سونوگرافی و کلینیک ویژه است.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.