معاون استانداری : نیازمند توسعه فوری ظرفیت اقامتی فارس هستیم

معاون استانداری : نیازمند توسعه فوری ظرفیت اقامتی فارس هستیم

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس اعلام کرد: این استان علاوه بر ظرفیت های فعلی برای ایام پر بازدید و رویدادهای بزرگ نیاز به توسعه فوری مجموعه های اقامتی توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری دارد.

محمد فرخ زاده گفت: با توجه به مسافر پذیر بودن استان فارس، ستاد تسهیلات سفر باید به‌صورت دائمی در طول سال تشکیل شود.

وی اضافه کرد: استقبال بی‌نظیر مسافران از فارس در تعطیلات عید فطر با همکاری خوب دستگاههای حاکمیتی در حال مدیریت است.

فرخ زاده با اشاره به استقبال بی نظیر مسافران از تعطیلات عید فطر و سفر به کلان شهر شیراز افزود: همزمانی این تعطیلات با اردیبهشت شیراز و میزبانی این کلان شهر به دلیل نوع اقلیم خاص و پیش بینی این حجم از مسافر و اسکان آنها و ارایه خدمات مناسب منجر به تشکیل ستاد تسهیلات  قبل از شروع تعطیلات  و هماهنگی لازم بین دستگاه های مختلف بود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها برای اسکان مسافران مانند آنچه در نوروز رخ داد از جمله اقداماتی است که در تعطیلات عید سعید فطر و اردیبهشت شیراز درحال انجام است.

فرخ زاده ادامه داد: استفاده از تمامی ظرفیت های عمومی موجود با وجود وظیفه حاکمیتی این دستگاهها منجر به این شده است که مشکل آنچنانی در میزبانی از مسافران نداشته باشیم.

وی گفت:  با شروع موج دوم سفرهای سال ۱۴۰۱ به شیراز  متولیان نسبت به راهنمایی زائران و مهمانان به آدرس های محل اسکان مبادرت ورزیدند که می توان به ستاد اسکان نواحی آموزش و پرورش شیراز، ورزشگاه‌های ورزش و جوانان، کمپ های زیباشهر و باغ جنت و بوستانهای شیراز اشاره کرد.

فرخ زاده بیان داشت: شهرداری شیراز همزمان با شروع تعطیلات پذیرش میهمانان را انجام داده است و هم اکنون در حال ارایه خدمات به مسافران هستند.