معاون استانداری فارس: شهرداری‌ها به دنبال روش‌های جدید تامین مالی باشند

معاون استانداری فارس: شهرداری‌ها به دنبال روش‌های جدید تامین مالی باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین تامین مالی در شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

محمود رضایی سه شنبه ٢٤ آبان در همایش شهرداران فارس در شیراز بیان کرد: از آنجا که شهرداریها دستگاهی مردمی هستند، انتظار است که هم مردمی فکر و هم مردمی رفتار کنند.

او ادامه داد: انتظار است مشکلات مردم و اعتراضات آنها نسبت به مسائل در شهرها بررسی و با خلاقیت شهرداران، فرآیند اداری، ارائه خدمات، اثبات مالکیت و ...راحتتر برای مردم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با تاکید بر اینکه تلاش شود تا نارضایتی مردمی از عملکرد شهرداری‌ها کاهش یابد، گفت: البته ماهیت کار شهرداری و وسیع بودن ساختارهای آن به طور طبیعی نارضایتی‌هایی هم ایجاد می‌کند.

رضایی خواستار تعامل با شوراهای شهر و کمک به تحقق قانون درآمد پایدار شد و از شهرداران استان خواست تا در شورای ترافیک شهرستان‌ها حضور قوی تری داشته باشند، چرا که برخی تلفات به مباحث شهری و مباحث درون شهری باز می‌گردد و نیاز به آشنایی با آخرین آیین نامه‌ها در این باره است.

او عنوان کرد: از آنجا بودجه ١٤٠٢ کشور را در پیش داریم، مسائلی که قابلیت انتقال کلان دارند توسط شهرداران پیشنهاد داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اعلام کرد که سفر رئیس جمهور به فارس طبق تقویم زمابندی شده در دو سه ماه آینده انجام خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: ساخت و ساز در شهرها به بحث اقتصاد در مقیاس استانی کمک زیادی می‌کند و اشتغال هم به طور طبیعی از این مهم بهره مند می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید به تقویت شهرداری‌ها و قانونمند شدن سیستم آنها کمک کرد، خواستار تقویت ماشین آلات شهرداری‌ها شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به سکونتگاههای غیررسمی هم اشاره و با بیان اینکه بناست اینها رسمی شوند و شاهد واگذاری عرصه تصرف شده و صدور سند و صدور پروانه باشیم، گفت: تامین منابع مالی در مجلس برای پروژه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین تامین مالی در شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس نیز گفت: دو خواسته شهرداران مبنی بر تبدیل طرح جامع به هادی و ساماندهی باغ شهری ها تحقق پیدا کرده است.

او بیان کرد: برای شهرهای زیر ٢٥ هزار نفر طرح هادی اجرایی می‌شود. در خصوص باغ شهری‌ها هم جلساتی فرا قوه‌ای در برگزار شده و شیوه نامه‌هایی در این باره تایید و ابلاغ خواهد شد.