معاون استاندار فارس: وضعیت امنیتی استان فارس مطلوب است

معاون استاندار فارس: وضعیت امنیتی استان فارس مطلوب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و فعلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، بر جبران آسیب‌های ناشی از مجازی بودن آموزش‌های مهارت محور در دوران کرونا تاکید و ضمن اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) اظهار داشت: هفته گذشته اتفاق تلخی در استان افتاد و دلهایمان به درد آمد. وقتی در کتاب‌ها در مورد اهمیت این حرم مطهر می‌خوانیم، می‌بینیم که این مکان در دوره‌های مختلف حتی پناهگاه کسانی بوده که معترض بوده‌اند و تا کنون کسی به این محیط امن تعرض نکرده بود.

اسماعیل محبی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت امنیتی استان بسیار مطلوب است و حادثه غم‌انگیز اخیر ناشی از عصبانیت دشمن بود، چرا که شیراز در اغتشاشات اخیر، آرام بوده است.

وی تصریح کرد: در این باره مردم باید هوشیار باشند و مراقبت کنند چرا که دشمن دست بردار نیست، ما هم همه سعی مان را برای حفظ آرامش و امنیت مردم می‌کنیم و امیدواریم شرمنده آن‌ها نباشیم.

محبی پور همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد پشتیبان تیم تروریستی اخیر، عنوان کرد: ابعاد و جزییات مربوط به این دستگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فاری همچنین بر اهمیت فوق العاده محیط‌های علمی بر بهبود اوضاع تاکید کرد و افزود: اگر بر اصول ریشه‌های صحیح تبیین گری صورت نگیرد مشخص نیست چه واکنش‌هایی را دانشجو نشان دهد. همچنین نقش فکر و اندیشه بسیار مهم و اساسی است و تاثیر دانشگاهیان مهم است.

محبی‌پور با بیان اینکه در عین حال از آنجا که ایران ما هم داشته‌های فروانی دارد و هم دارای توان و پتانسیل بالایی است با فعالیت بیشتر در حوزه‌های علمی به اهداف مطلوب تری دست می‌یابیم، اضافه کرد: پس از یک دوره رکود و نزول، رشد مقالات علمی در استان در حال انجام است.

محمد شبستانی مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه به عمل کار بر آید گفت: جامعه از ما دانشگاه‌های مهارت محور توقع دارد مسایل را بشناسیم و برای رفع آن‌ها کار کنیم.

وی اظهار کرد: ما باید تصمیم بگیریم هر آنچه را که مطرح می‌کنیم، متعهد به عملی کردن آن باشیم. در این باره اگر ادعا کردیم دانشگاه فنی حرفه‌ای فاصله بین دانشگاه و اشتغال را بسیار کوتاه می‌کند. باید همه سعی مان را به این منظور  بکار گیریم.

شبستانی با بیان اینکه اشتغال از مولفه‌های امنیت پایدار است، عنوان کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد؛ در این باره استان فارس از ظرفیت بالایی برای جهش در حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای برخوردار است و دکتر جامعی رییس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس بطور قابل توجهی در این حوزه فعالیت کرده اند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ظرفیت سازی از جنس حمایت‌های اعتباری و معنوی گفت: باید از محقق شدن برنامه‌های دانشگاهی که می‌تواند در تحقق اهداف دولت موفق باشد، حمایت بیشتری کنیم.

جعفر ترک زاده سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای فارس نیز طی سخنانی با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ و ضربه زدن استفاده می‌کند و ما باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در این دانشگاه ما سعی می‌کنیم سرپنجه‌های قوی برای دانشجو بسازیم. دکتر ترک زاده تاکید کرد: در دانشگاه  فنی و حرفه‌ای فارس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قوی و گرانبهایی وجود دارد که می‌تواند مورد توجه در بعد داخلی و وجه بین المللی قرار گیرد.

ترک زاده گفت: امیدوارم بتوانیم ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که فضا برای پذیرش دانشجوی خارجی هم فراهم شود، البته در این باره مذاکراتی انجام داده ایم. 

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: به دلیل ماهیت نهادی دانشگاهها، اگر دانشگاه در وجه درونی خود ضعف‌های ساختاری و کارکردی داشته باشد شانس موفقیت ما در امور بیرونی نیز کم خواهد شد. در این باره ما باید تلاش کنیم تا بر رکود ناشی از دوره کرونا فایق آییم و تعاملات برون دانشگاهی گسترده تری در ماه‌های آینده داشته باشیم.

رییس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این مراسم گفت: سرانه این دانشگاه سرانه دانش آموزی شده در صورتیکه امکانات مورد نیاز به مراتب در این دانشگاه بیشتر است.

محمد جامعی با ارائه فعالیت‌های خود در دوران ریاست دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی اساتید به سال‌های بازنشستگی نزدیک می‌شوند باید به فکر جذب بیشتر هیات علمی جدید بود. وی گفت: با توجه به اینکه برخی از ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا مجازی درس خوانده اند و در عین حال بر مهارت محوری تاکید داریم، باید برای جبران آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی نیز برنامه ریزی کرد.

در این مراسم دکتر جواد ترک زاده به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر معرفی و از زحمات رییس سابق این دانشگاه دکتر محمد جامعی تقدیر به عمل آمد.