معاون استاندار فارس: برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات به مرکز استان محدود نشود

معاون استاندار فارس: برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات به مرکز استان محدود نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نگاه شورای آموزش و پرورش این استان و برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات،‌ نباید تنها معطوف به کلانشهر شیراز بلکه باید فراتر از آن و استانی باشد.

اسماعیل محبی پور، یکشنبه در یکصد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: یکی از مشکلاتی که در مراکز بزرگ جمعیتی مانند شیراز داریم این است که برای رفع مسائل آنها، از مسائل و مشکلات دیگر شهرستان ها غافل می‌شویم و این مساله سبب مهاجرت روز افزون به این شهر می‌شود.

وی با اشاره به طرح تحول دولت مردمی خاطرنشان کرد: با تکیه بر این طرح می توان چالش ها و راهبردهای آموزش و پرورش را احصاء و از فرصت ایجاد شده بصورت بهینه استفاده و برای رفع آن‌ها  برنامه ریزی کرد.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: جلسات چندجانبه با روسای سایر ادارات به منظور هماهنگی بیشتر بین دستگاهی تشکیل و مصوبات پیگیری شود.

وی ضمن اشاره به طرح شروع مدارس از مهر ماه گفت: باید به نحو احسن از فرصت تابستان برای رفع و برطرف کردن موانع حضوری شدن مدارس بهره برد  و همچنین با ایجاد تعامل بین سایر دستگاه ها، تابستانی پربار و غنی را برای دانش آموزان فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر یادگیری حرفه‌ها بیان کرد: آموزش و پرورش به همراه سایر دستگاه ها برای ایجاد رشته های مهارت محور، برنامه ریزی و در جهت مهارت آموزی دانش آموزان و پیشرفتشان در کسب و کار و استارت آپ ها فعالیت هایی را طراحی نمایند، آموزش صحیح حرفه ها می تواند در مسیر اشتغالزایی تاثیرات بسزایی داشته باشد.

محبی پور گفت: این شورا با نگاه استانی و حتی فرا استانی می تواند مصوباتی داشته که الگوی خوبی باشد.

وی افزود: کارگروهی متشکل از مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی، شهردار شهر شیراز، رییس شورای شهر می تواند در روند اجرایی شدن مصوبات تسریع و تسهیل نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به کارگروه عفاف و حجاب در ادارات خاطرنشان کرد: باید فعالیت این کارگروه با محور دینی و ملی ایفای نقش کند و با شناسایی نفوذ دشمن در جهت رفع این خلاها فعالیت طراحی کنند.

محبی پور همچنین ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانش آموزان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید همه تلاش کنیم تا دانش آموزانی نقش آفرین تربیت شوند چرا که در آینده آنان مسئولیت مدیریت و راهبری جامعه را بر عهده دارند.