معاون استاندار بوشهر: حضور بی‌قاعده افاغنه در بوشهر نگران کننده است

معاون استاندار بوشهر: حضور بی‌قاعده افاغنه در بوشهر نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ارتباط با حضور غیرمجاز اتباع افغانی در استان هشدار داد و گفت: حضور بی‌قاعده افاغنه بعد از روی کار آمدن طالبان در استان بوشهر موجب نگرانی است.

محمدتقی ایرانی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه،  بکارگیری اتباع افغانی از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری‌ها وظیفه جمع آوری و ترد افاغنه غیر مجاز را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان را در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانست و عنوان کرد: حضور بی قاعده افاغنه بعد از روی کار آمدن طالبان موجب نگرانی است.

ایرانی از مردم شریف استان بوشهر به‌عنوان پایتخت انرژی کشور درخواست کرد از بکارگیری افاغنه اجتناب کنند و گزارش آنان را به نیروی انتظامی بدهند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از اتباع افغان وابسته به گروه‌های تروریستی و داعش هستند و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور دانسته نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: به تمام مردم شریف استان بوشهر توصیه و تذکر داده می‌شود که اسکان، اجاره خانه و ملک، تحویل شغل و کار و کسب به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین، ومحکومیت در دادگاه برخورد خواهد، شد.

ایرانی تاکید کرد:‌ در غیر این‌صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان وارد عمل شده و با کسانی که محل اختفا، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.