مصالح غیر استاندارد به طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آسیب زده است

مصالح غیر استاندارد به طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آسیب زده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مصالح ساختمانی غیراستاندارد علاوه بر اینکه کیفیت طرح‌های عمرانی استان را کاهش داده به روند ساخت و ساز در منطقه آسیب جدی وارد کرده است.

 کیومرث حاجی زاده گفت: کیفیت نامناسب شن و ماسه به زیرساخت‌های عمرانی و ساخت و سازهای مسکونی استان ضربه وارد کرده است و به همین دلیل فعال شدن آزمایشگاه کیفی برای سنجش کیفیت مصالح ساختمانی در نشست شورای فنی استانداری تصویب شده است.

وی از نظارت نامطلوب دستگاه های متولی بر تولید و توزیع مصالح ساختمانی در مناطق مختلف استان انتقاد کرد.

حاجی زاده تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد، شن و ماسه به یک کالای تجاری تبدیل شده است در حالی که قیمت مصالح ساختمانی همواره افزایش می یابد اما کیفیت مصالح ارتقا پیدا نکرده است.

وی افزود: باید قیمت تولیدات معدنی از جمله شن و ماسه به روز و استاندارد شود و هیچ گونه کم کاری در این زمینه هم پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چند دهنه پل در جاده جوخانه به طرف طسوج شهرستان چرام احداث شد که دستور تخریب چندین دهنه از این پل ها بدلیل استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب صادر شد.

حاجی‌زاده به کیفیت پایین مصالح استفاده شده برای احداث جاده‌ چاسخار به سمت آرند اشاره کرد و گفت : تغییرات دمایی باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود بنابراین باید کیفیت مصالح ساختمانی در آزمایشگاه های مکانیک خاک بررسی شده و بعد در ساخت طرح ها استفاده شود.

وی تصریح کرد که براساس بررسی ها ، ۱۵ واحد شن و ماسه بصورت غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند که می طلبد اداره کل صنعت و معدن بصورت متناوب و ماهانه از واحدهای تولید شن و ماسه بازدید کرده و از فعالیت واحدهای بدون مجوز جلوگیری کند.