مشکل زمین ۱۰ هکتاری پایانه حمل و نقل دزفول برطرف شد

مشکل زمین ۱۰ هکتاری پایانه حمل و نقل دزفول برطرف شد

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل زمین ۱۰ هکتاری پایانه حمل و نقل دزفول پس از گذشت سه دهه رفع شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده دزفول، سیداحمد آوایی روز شنبه افزود: موضوع فروش اقساطی زمین تعیین شده برای احداث پایانه حمل و نقل دزفول در بلوار شهید دانش به انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای دزفول و انجمن صنفی رانندگان این شهرستان در نشست با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که موافقت وزیر را به همراه داشت.

وی به موقعیت جغرافیایی شهرستان دزفول اشاره و بیان کرد: دزفول کریدور ارتباطی چند استان محسوب می‌شود و ضمن ارایه خدمات به صاحبان کالا و رانندگان، جایگاه ویژه‌ای در امر حمل و نقل کالا، محصولات کشاورزی و تولید محصولات راهبردی صنعتی دارد ولی با وجود ضرورت احداث پایانه حمل و نقل این شهرستان، موضوع به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده است.

آوایی با بیان اینکه در دهه ۷۰ حدود ۱۰ هکتار زمین در بلوار شهید دانش تحت عنوان پایانه بار عمومی به این موضوع اختصاص داده و در کمیسیون‌ ماده پنج  خوزستان در سال ۷۴ تغییر کاربری شده است، گفت: پس از سال‌ها پیگیری شرکت‌ها و رانندگان سند این زمین به نام اداره راه و شهرسازی دزفول صادر شد.

وی افزود: انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای دزفول و انجمن صنفی رانندگان این شهرستان قصد خرید این زمین را دارند ولی با توجه به قیمت بالای آن درصورت پرداخت یکجای مبلغ، برای احداث پایانه از نظر مالی با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اقساطی کردن زمین موردنظر را از وزارت راه و شهرسازی خواستار شدیم که مورد موافقت وزیر قرار گرفت.