مشعل‌های عسلویه خاموش می‌شوند

برای بهبود وضعیت آلایندگی‌ها درعسلویه خاموشی فلرها ( مشعل ها) و بهبود سیستم‌های کاهش آلاینده‌های صنایع در این منطقه الزامی شد

مشعل‌های عسلویه خاموش می‌شوند
مشعل ها در عسلویه خاموش می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای بهبود وضعیت آلایندگی‌ها درعسلویه خاموشی فلرها ( مشعل‌ها) و و بهبود سیستم‌های کاهش آلاینده‌های صنایع در این منطقه الزامی شد.

فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: همچنین براساس مصوبه هیات وزیران و کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های محیط زیست این منطقه بهبود شرایط شبکه فلر از الزامهاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: باید صنایع منطقه در برطرف کردن اشکال‌های فنی تسریع و هنگام بروز مشکلات فنی منجر به آلودگی در اسرع وقت برای توقف آلودگی اقدام کنند که در این زمینه تاکیدهای لازم به این واحدها انجام شده و در صورت هر گونه کوتاهی مراتب از طریق شکایت در مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

قلی نژاد یادآور شد: در عسلویه علاوه بر مشاهده فلرها و سوختن گازهای ارزشمند در برخی از مواقع، فلرها با آلودگی بسیار بالا فعال میشوند که آلودگی‌هایی غیرقابل تحمل را برای ساکنان منطقه رقم می‌زند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این مهم در چند روز گذشته نیز در عسلویه رخ داد که نگرانی شهروندان این منطقه را به دنبال داشت.

قلی نژاد ادامه داد: آلودگی ناشی از فلرینگ‌ها در برخی از موارد همانند اشکالات فنی در سیستم فلرینگ تشدید می‌شود که آلودگی اخیر عسلویه نیز ناشی از همین اشکال بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  یادآور شد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته آلودگی اخیر نیز ناشی از اشکال فنی در فن استک فلر بود که به محض مشاهده آلودگی پیگیری لازم انجام و تعمیرات توسط پالایشگاه صورت گرفت که با اقدامهای صورت گرفته اکنون وضعیت فلر آلاینده نرمال شده است.

قلی نژاد اظهار کرد: صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر در راستای حفظ سلامت ساکنان منطقه باید خود را موظف به رعایت اصول محیط زیستی بدانند زیرا در این زمینه هیچگونه کوتاهی پذیرفته نخواهد بود.