مشتریان جهانی برای فعالیت در مسیر دریایی بوشهر-قطر

مشتریان جهانی برای فعالیت در مسیر دریایی بوشهر-قطر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: شرکت‌هایی از اقصی نقاط جهان شناور‌هایی را برای فعالیت در مسیر بوشهر- قطر معرفی کرده‌اند.

حسن بیک محمدلو در حاشیه بررسی روند فعالیت‌های بندری در بوشهر افزود: این پیشنهادات بعد از بررسی‌های لازم، اختصاص سوخت و برنامه‌ریزی زمانی برای تردد، عملیاتی خواهد شد.

او اظهار کرد: توانستیم مصوبه‌ای از هیات وزیران برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای گردشگری به ویژه با هدف افزایش سفرها به جام جهانی قطر بگیریم تا از این رویداد جهانی بهره‎برداری لازم صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندرهای کشور در سه ماهه امسال با افزایش ۱۰ درصدی به بیش از ۵۱ میلیون تن افزایش یافت.

بیک محمدلو بیان کرد: در راستای سیاست دولت برای توسعه اقتصاد دریاپایه، در استان بوشهر توسعه بنادر کوچک به ویژه بندرهای شمالی این استان دنبال می‎شود.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر نیز گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‎های کشور برای پیشرفت اقتصادی کشور است و بر همین اساس، ایجاد ظرفیت‎‏های جدید در حوزه دریانوردی در دستور کار قرار دارد.

مهدی نورایی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به جایگاه ویژه استان بوشهر، به توسعه بنادر این استان نگاه خاصی دارد و تلاش می‌کند که ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن در سال برسد.

وی گفت: در همین زمینه نشستی به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد که تصمیم‎های خوبی برای استان  به دنبال خواهد داشت.