مشارکت یک‌ میلیون نفری در جشنواره کتابخوانی رضوی شیراز

مشارکت یک‌ میلیون نفری در جشنواره کتابخوانی رضوی شیراز

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد که در یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی بیش از یک‌ میلیون نفر شرکت کردند.

مهدی رمضانی عصر دوشنبه ۹ خرداد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به میزبانی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، عنوان کرد: خاستگاه این جشنواره از شرق کشور و خراسان رضوی آغاز شد و پس از آن شهر مقدس قم و یک شبکه هم در شهر شیراز با محوریت حرم احمد بن موسی(ع) شکل گرفت.

او ادامه داد: از آنجا که یک شبکه پیچیده و ساختارمند این موضوع را راهبری می‌کند، این شبکه در قلب مردم ایران شکل گرفته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر در این دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اعم از کودک، نوجوان، جوان، خانواده و  بزرگسال با عنوان و نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و محوریت کتاب و کتابخوانی شرکت کردند.

رمضانی عنوان کرد: شبکه گسترده دیگر که در راستای این اقدام انجام شده، حضور و مشارکت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه بوده است و این شبکه از بین‌ مردم آغاز و شکل گرفته و به بیش از ۳۸۰۰ کتابخانه در سراسر کشور رسیده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: از کتابداران گمنام ما ممکن است هیچ نامی از آنها آورده نشود که راهبری و هدایت این موضوع را برعهده داشتند تقدیر و قدردانی می‌کنیم.