دوی جذاب در خیابانهای شیراز

۹۸۰ دونده داخلی و خارجی مسیر ۸ کیلومتری بلوار شهید چمران تا ارگ کریم خان زند را دویدند

دوی جذاب در خیابانهای شیراز
رقابت‌های دوومیدانی

به همت هیأت دوومیدانی استان فارس، مسابقه دوی خیابانی با شرکت حدود ۱۰۰۰ دونده از سراسر کشور، امروز جمعه به میزبانی شیراز برگزار شد. روح الله نجمی رئیس هیأت دوومیدانی استان فارس بیان داشت: رقابت‌های دوی خیابانی شیراز گرامیداشت شهدای سلامت با شرکت ۹۸۰ دونده در تمامی رده‌های سنی از سراسر کشور و همچنین سه ورزشکار خارجی در مسیری ۸ کیلومتری از بلوار شهید چمران شیراز تا مقابل ارگ کریم خان زند برگزار شد که در پایان محمدجواد صیادی دونده باسابقه به مقام نخست رسید و حسن عابدی و حسین نیرومند همگی از استان فارس عناوین برتر را بدست آوردند.

وی افزود: با هدف شناسایی استعدادهای برتر، یک رتبه بندی مجزا هم برای نوجوانان داشتیم که ۲۰ نفر اول این رده سنی شناسایی می‌شوند. هدف ما از برپایی این رقابت خیابانی، آشنایی بیشتر مردم با ورزش دوومیدانی است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز که در خط پایان این رقابت در جمع ورزشکاران حضور یافت اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در جمع ورزشکاران هستم و لازم می دانم از مدیر کل ورزش و جوانان فارس و همچنین امیر رضایی فرمانده ارشد آجا بابت همکاری در برگزاری این مسابقه تشکر کنم و قطعاً یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی و سرزندگی و انگیزه دار شدن همین ورزش‌های همگانی است.

استاندار فارس افزود: توصیه داریم این برنامه‌ها تداوم یابد و هر هفته یک دستگاه اجرایی متولی برگزاری آن شود و ما قطعاً در مدیریت کلان استان از ورزش همگانی و ورزش بانوان حمایت می‌کنیم.
محمدجواد صیادی نفر نخست این رقابت خیابانی نیز گفت: رقابت بسیار خوبی بود و استقبال خوبی هم شده بود و به ویژه اینکه از استان‌های همجوار نیز آمده بودند و بر جذابیت مسابقه افزوده بود. قهرمان دو استقامت کشور افزود: برگزاری این نوع مسابقات عامل افزایش علاقمندان به دوومیدانی خواهد شد و حضور جوانان و نوجوانان در این مسابقات باعت می‌شود آنها خودشان را محک بزنند و استعدادیاب های هیأت دوومیدانی هم حضور دارند و از میان همین ورزشکاران، قهرمانان آسیا و المپیک کشف می‌شوند. غلامحسین پیروانی پیشکسوت فوتبال نیز که در مراسم اختتامیه حضور داشت اظهار کرد: برنامه بسیار خوب و جالبی بود و باید این نوع رقابت‌ها بازهم برگزار شود یعنی سالی ۲ بار به مناسبت‌های مختلف تا ورزش شکوفا گردد و با انجام یک مسابقه اتفاقی نمی‌افتد و به عبارت دیگر، با یک گل بهار نمی‌شود.