مرگ و مصدومیت 135 کارگر در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال بی توجهی به ایمنی حین کار

مرگ و مصدومیت 135 کارگر در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال بی توجهی به ایمنی حین کار
بازرسان در صورت مشاهده تخلف با عاملان برخورد می‌کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۳۵ کارگر به دلیل بی توجهی به ایمنی حین کار مصدوم یا فوت شدند.

واعظی زاده با بیان اینکه بی توجهی به ایمنی حین کار، امسال ۱۳۲ کارگر را مصدوم کرد و جان ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد را گرفت، بیان کرد: این حوادث به ترتیب در کارگاه‌های ساختمانی، تاسیسات، شبکه‌های برق رسانی و کارخانه‌ها رخ داده است.

او با بیان اینکه بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور اجرای الزام‌های ایمنی از طرح‌های ساختمانی و سازه‌های کارگاهی بازرسی و وضعیت ایمنی و مخاطرات حین کار را بررسی می‌کنند، بازرسان در صورت مشاهده تخلف با عاملان برخورد می‌کنند.

به گفته واعظی زاده؛ به موجب ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط ایمنی و بهداشت کار برعهده کارفرمایان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامت نیروی کار در کارگاه‌ها و ایجاد محیط‌های امن کاری تاکید و اضافه کرد: از پیمانکاران و فعالان صنایع تولید و صنعتی می‌خواهم توجه و دقت کافی در نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار و افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی خود و کارکنان را در نظر داشته باشند.