مرز چذابه تا اطلاع بعدی بسته شد

مرز چذابه تا اطلاع بعدی بسته شد

فرماندار دشت آزادگان گفت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های کشور عراق برای استقبال از زائران مرز چذابه تا اطلاع بعدی بسته است.

حمید سلاوی فرماندار دشت آزادگان ظهر امروز از بسته شدن مرز چذابه خبر داد و اظهار کرد: ما از روز پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ آماده‌سازی زیرساخت‌ها در پایانه‌ی چذابه را انجام دادیم و به صورت صددرصد مهیای استقبال از زوار ایرانی و بدرقه آن‌ها به کشور عراق شدیم، اما صبح امروز مسئولان این کشور در مرز با اعلام اینکه زیرساخت‌های کشورشان برای استقبال از زوار ایرانی آماده نیست از ورود زوار به مرز چذابه در بخش عراقی جلوگیری کردند.

وی افزود: ما تمامی هماهنگی‌ها و مراودات لازم را با کنسول عراق انجام دادیم و امیدواریم تا یکی دو روز آینده مرز چذابه برای استقبال از زوار باز شود.

این در حالی است که صبح امروز فرماندار دشت آزادگان از آغاز عزیمت انفرادی زائران بدون روادید از مرز چذابه خبر داده بود و امروزه تعدادی از زوار حسینی از چند شهر استان به مرز چذابه مراجعه کردند و خواستار خروج از مرز بودند، اما پس از اطلاع از وضعیت موجود به شهر‌های خود بازگشتند.

روز گذشته نیز استاندار خوزستان به منظور بررسی آماده سازی زیرساخت‌های لازم جهت تردد زوار از پایانه مرزی چذابه بازدید کرد و از مهیا بودن شرایط خبر داد.